۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۵۰۷۴۲۰
با حضور آیت الله سلیمانی برگزار شد؛

آیین اختتامیه جشن رمضان و تجلیل از فعالان و خادمان قرآنی در زاهدان

آیین اختتامیه جشن رمضان و تجلیل از فعالان و خادمان قرآنی با حضور آیت الله سلیمانی در مسجد حضرت خدیجه کبری(س) زاهدان برگزار شد.
اختتامیه جشن رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیین اختتامیه جشن رمضان و تجلیل از فعالان و خادمان قرآنی شب گذشته در مسجد حضرت خدیجه کبری(س) زاهدان و با حضور آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان، فضلای حوزوی، قاریان، جمعی از مسؤولان و مردم ولایتمدار زاهدان برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجج اسلام رضا بزمانی، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان، مسگرانی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، صفدری رییس شورای هماهنگی تبلیغات استان و مولوی گل محمد سالارزائی قاری و نماینده قاریان اهل سنت نیز در این جلسه حضور داشتند.

آیت الله سلیمانی در این جلسه قرآن کریم را تنها منبع برای رسیدن به خداوند در میان کتب آسمانی دیگر که هم اکنون به شکل تحریف شده در دست ما است معرفی کرد و عنوان داشت: قران کریم مؤلفه بسیار مهمی است، چون به طور کامل شامل هر آنچه سبب سعادت انسان می شود، است.

آیت الله سلیمانی خاطرنشان کرد: هر خانه ای که در آن قرآن کریم تلاوت شود، نورانی شده  و اهل آن خانه از ارتکاب گناه محفوظ خواهند شد؛ خانه ای که در آن قرآن تلاوت شود بسان درخشش ستارگان برای اهل زمین، برای اهل آسمان می درخشد.

وی اضافه کرد: امیرمؤمنان(ع) فرمودند «هر کس با قرآن انس بگیرد، جدایی دوستان او را به وحشت نمی اندازد»؛ بنابراین قرآن به منزله مونسی است که در همه مشکلات زندگی به کمک انسان می رسد.

عضو مجلس خبرگان در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه قرآن کریم در زندگی های ما در حال تبدیل به یک نماد و سمبل است، ابراز داشت: متأسفانه امروزه به جای اینکه قرآن را در متن زندگی جاری کنیم و الگوی حیات بشری خودمان قرار دهیم، از آن به عنوان پیام رسان مرگ یک نفر و فاتحه خوانی استفاده می کنیم؛ ضروری است تا قرآن را از محجوریت در آورده و با پیاده سازی آن در همه امور، آن را اکرام کنیم.

گفتنی است، رضا صفدری در این مراسم به قرائت قرآن و آقای غلامپور به ابتهال خوانی پرداختند.

در پایان از قاریان، خادمان قرآنی و فعالان در عرصه های آموزش قرآن کریم، تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی، قرائت قرآن، تبلیغ در عرصه فضای مجازی و غیره تجلیل شد.

شایان ذکر است، خانم ها صدیقه شهرکی، مهری کریمی صدر، فاطمه اصغریان، حلیمه ازبک زائی و عالمه رحیمی و همچنین آقایان غلامحسین مرادقلی، بهمن میر، گل محمد سالارزائی، علی صیادی، احمد سلیمانی، علی اصغر قربانی، محمود محمدقاسمی، حسین اشکانی و عبدالعزیز دهقان از جمله فعالان در عرصه های یاد شده هستند که مورد تجلیل قرار گرفتند./841/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات