۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۵۰۷۴۱۵
معاون اعزام مبلغ تبلیغات اسلامی قزوین:

گام نخست در مسیر رسیدن به مقام انسانیت ایمان به خدا است

حجت الاسلام میرزایی ایمان به خداوند متعال را گام نخست در مسیر رسیدن به هدف نهایی دانست و گفت: مسیر رشد و تعالی را باید با ایمان به خداوند آغاز کرد به جز او به کسی دل نبست و در راه عبادت و اطاعتش با اخلاص و کوشش قدم برداشت.
حجت الاسلام مسیح الله میرزایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام میرزایی معاون اعزام مبلغ تبلیغات اسلامی قزوین امشب در مسجد زینبیه با اشاره به ثمرات تقوا در دنیا و آخرت گفت: زندگی واقعیتی است که انسان باید در راستای آن راه کمال را طی کند تا به هدف نهایی خود برسد هدف نهایی در حرکت انسان رسیدن به مقام انسانیت و قرب به خداوند متعال است.

وی در ادامه با اشاره به وجود برنامه صحیح در حرکت انسان به سوی کمال نهایی افزود: برای حرکت صحیح در مسیر قرب الهی و رسیدن به مقام انسانیت برنامه و دستورالعمل صحیح لازم است تا هر راهروی بتواند بدون آنکه وقت خود را هدر داده یا خسته و سرگردان شود در مسیر رشد و تعالی قدم بردارد.

معاون اعزام مبلغ تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه ایمان به خداوند متعال را گام نخست در مسیر رسیدن به هدف نهایی دانست و اظهار کرد: مسیر رشد و تعالی را باید با ایمان به خداوند آغاز کرد به جز او به کسی دل نبست و در راه عبادت و اطاعتش با اخلاص و کوشش قدم برداشت با تکرار عمل صالح و ادامه اطاعت و عبادت روح آدمی صفا پیدا کرده و برای ادامه مسیر آمادگی بیشتر پیدا می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به مرحله دوم برای رسیدن به رشد و تعالی خاطرنشان کرد: در مرحله دوم انسان باید نفس خود را به تقوا و خویشتن داری زینت داده و از محرمات الهی به شدت اجتناب کند انسان در سایه تقوا و اجتناب از گناهان به مدارجی از کمال روحی و تهذیب نفس می‌رسد که قابل توصیف نیست.

حجت الاسلام میرزایی در ادامه با اشاره به یک نمونه از آثار تقوا در زندگی فردی تصریح کرد: انسان باتقوا از انحراف لغزش و آلودگی برکنار است چنان که حضرت امیر(ع) فرمود تقوا امروز نگه دارنده و سپر است و فردای قیامت راه بهشت است خداوند متعال می‌فرماید اگر صبر کنید و تقوا پیشه کنید دشمنان به شما زیانی نخواهند رسانید.

وی در پایان گفت: رسول گرامی اسلام و ائمه معصومین(ع) نمونه‌های بارز تقوای الهی و فضایل اخلاقی بودند در جمیع مراحل زندگی خود تقوای الهی را در ابعاد مختلف متجلی کردند و لحظه‌ای از موازین عدل و شاخصه‌های تقوا فاصله نگرفتند رعایت تقوا موجب می‌شود انسان لذت عبادت را چشیده و به کار نیک تمایل پیدا کند./۲۰۲/۸۷۳/ب۱

ارسال نظرات