۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۵۰۷۴۱۱
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد:

دعوت به تعطیلی تفکر و آگاهی بخشی از ویژگی های جریان سکولار است

جلیلی دعوت به تعطیلی تفکر و آگاهی بخشی را از ویژگی های جریان سکولار در میان انقلابیون دانست و گفت: این جریان انسان های بصیر معنوی حجت جو را تبدیل به مهره های تشکیلاتی ماشینی می کند و الزام را به جای اقناع می نشاند.
وحید جلیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد وحید جلیلی عصر جمعه در اختتامیه دومین دوره تربیت مربی طرح مدرسه انقلاب اسلامی که در مسجد یزدی آبادی برگزار شد گفت: پدیده مدافعان حرم که بسیاری از آنان متولدین دهه هفتاد هستند نشان دهنده رویش گفتمان انقلاب اسلامی در این نسل و استشمام رایحه سلوک انقلابی و دفاع مقدس در زمان حال حاضر است. اما خلأ انقلاب و چالش جدی و مهم امروزی آن تولید انسان تراز در سطوح ستادی و مدیریتی مانند چمران، رجایی و خامنه ای است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به شکل گیری جریان معکوس انقلابی در صفوف انقلاب اسلامی که خطر انهدام آن را به همه گوشزد می کند افزود: این جریان در حال تئوریزه کردن و نفوذ دادن صفات و نرم افزار فکری در میان صف انقلابیون است که سلوک آنان را تبدیل به ستادی های سرگردان و مذبذب می کند. این جریان سکولار، پراگماتیسم، به دور از مبانی انقلابی در عمل و بدون حجت است اما ادعای اصولگرایی دارد و در جنگ های زرگری سیاسی پرچم حزب الله را در دست دارد.

وی برخی مناسبات حاکم بر این جریان را رسما خلاف شرع و سکولار دانست و خاطرنشان کرد: این جریان انسان های بصیر معنوی حجت جو را تبدیل به مهره های تشکیلاتی ماشینی می کند و این تفکر اشعری مسلکی کاذب کمونیستی الزام را به جای اقناع می نشاند و با دعوت به تعطیلی تفکر و آگاهی بخشی، انقلابیون را مجاب به دست برداشتن از سلوک انقلابی و دینی و گردن نهادن بر تکنیک ها و تاکتیک های سیاستمداران تریبون داری که دغدغه شان تنها قدرت می باشد، می کند.

جلیلی با اشاره به لزوم ویروس زدایی از تفکر انقلابی گفت: اگر در برابر این جریان دوپینگی ایستادگی نکنیم در رقابت های آینده در برابر ضعیف ترین افراد نیز عرصه را واگذار خواهیم کرد. ما دارای ادبیاتی غنی برای ویروس زدایی از جریان انقلابی هستیم و خداوند نیز در قرآن از ویژگی های حزب الله به عمل نکردن بر مبنای قبیله و باند بازی اشاره می کند. بخش عمده ای از شکست ها در میدان واقعیت بازتاب عقب نشینی های گسترده ما از مبانی انقلاب اسلامی به دلیل رعایت مصلحت ها و ترس از فلان شخص یا نهاد و مجموعه است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد برخورد از روی قدرت طلبی را از ویژگی های جریان انحرافی داخل نیروهای انقلابی دانست و افزود: این جریان برای ولی فقیه نیز تعیین تکلیف می کند و ایشان را به خاطر دعوت گسترده مردم در انتخابات سرزنش می کند. دلیل آنان شان این است که اگر همه مردم در انتخابات شرکت کنند جریان ما به قدرت نخواهند رسید. این گروه می خواهند ولی فقیه را به قیمت عدول ایشان از مبانی انقلاب اسلامی به تصمیم برسانند.

وی اخلاق را حلقه گمشده جریان مزبور دانست و لزوم امر به معروف و نهی از منکر نسبت به تمام ارکان نظام را لازمه رسیدن به اهداف نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) اولین کتب شان اخلاقی است و متاسفانه بسیاری از فسادها و شکست های اصولگرایی ناشی از برتری طلبی، حرص و حسد  است. همچنین نقدها و مساله امر به معروف و نهی از منکر همیشه به یک سو متوجه است در حالی که قوه قضاییه، مقننه و سایر نهادهای انقلابی دیگر هم جز نظام هستند که بی اشکال و در نهایت کارآمدی نمی باشند و باید نقد و امر به معروف و نهی از منکر شامل آنان نیز بشود./۲۰۲/۹۳۳/ب۱

ارسال نظرات