۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۵۰۷۴۱۰
تحت اشراف نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری؛

حوزه علمیه سفیران هدایت شهرکرد راه اندازی می شود

حجت الاسلام احمدی به راه اندازی حوزه علمیه تازه تأسیس سفیران هدایت شهرکرد اشاره کرد و گفت: این حوزه علمیه تحت اشراف و مسؤولیت نماینده ولی فقیه در استان، برای سال تحصیلی جدید طلبه می پذیرد.
حوزه علمیه

حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با بیان اینکه در حال حاضر 8 مدرسه علمیه برادران در سطح این استان وجود دارد، افزود: این مدارس علمیه در سطوح ۱، ۲ و ۳ حوزه های علمیه برادران اقدام به پذیرش طلاب می کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 700 طلبه برادر در این استان در حال تحصیل هستند، اظهار کرد: این طلاب در مدارس علمیه امامیه شهرکرد، سفیران هدایت هفشجان، امام صادق(ع) فارسان، ثقلین شهرک، المهدی(عج) بروجن، امام حسن مجتبی(ع) لردگان، امام حسین(ع) فرخشهر و امام خامنه ای اردل به تحصیل علوم دینی مشغولند.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید از اول مهرماه سال جاری خاطرنشان کرد: برای سال تحصیلی جدید نزدیک به 150 نفر طلبه جدید الورود در حوزه های علمیه برادران این استان مشغول به تحصیل خواهند شد.

وی با بیان اینکه طلاب جدید الورود از بین 400 متقاضی ورود به حوزه های علمیه برادران و طی مراحل مختلف گزینش خواهند شد، ابراز کرد: برای سال تحصیلی جدید دو رشته جدید تخصصی تفسیر و علوم قرآن و سفیران هدایت ویژه رشته تبلیغ در سطوح دو و سه در حوزه علمیه برادران شهرکرد با 40 طلبه جدیدالورود ایجاد خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری، همچنین به راه اندازی حوزه علمیه تازه تأسیس سفیران هدایت شهرکرد اشاره کرد و گفت: این حوزه علمیه سفیران تحت اشراف و مسؤولیت نماینده ولی فقیه در استان، جهت تربیت مبلغ توانمند از بین برادران واجد شرایط برای سال تحصیلی جدید طلبه می پذیرد.

این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه دوره سفیران هدایت 5 ساله است، افزود: طلاب مدارس سفیران افزون بر یادگیری دروس معمولی حوزوی با مهارتهای مختلف از جمله تبلیغ به صورت کاربردی آشنا می شوند.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه در دوره های بلند مدت حوزه بسیاری از نیازهای روز طلاب در قالب دروس اجباری آموزش داده نمی شود و به همین دلیل طلاب نیز به صورت کامل آن علوم را فرا نمی گیرند، اظهار کرد: در حوزه های علمیه سفیران دوره های کامل آموزش قرآن، روانشناسی، بیان احکام، فن منبر و مشاوره خانواده به طلاب آموزش داده می شود و این یک امتیاز بسیار عالی است.

وی با بیان اینکه طلاب حوزه علمیه سفیران بلافاصله بعد از اتمام دوره 5 ساله به عنوان مبلغ در استان به کار گرفته می شوند، خاطرنشان کرد: تأسیس این حوزه علمیه در شهرکرد در راستای تأمین نیاز روحانی در مناطق روستایی و شهری این استان است.

حجت الاسلام احمدی در پایان با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری از کمبود روحانی رنج می برد، ابراز کرد: خانواده ها باید بکوشند که فرزندان خود را به سمت حوزه های علمیه به ویژه سفیران هدایت سوق دهند چراکه یکی از مهم ترین نیازهای امروز استان کمبود روحانی است./۳۰۳/۹۴۵۷/ب۱

ارسال نظرات