۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۵۰۷۳۸۹

برگزاری نشست علمایی روز جهانی قدس در لبنان

علمای شیعه و سنی لبنان نشستی را به مناسبت روز جهانی قدس در موزه گردشگری جهادی ملیتا برگزار کردند.
علمای شیعه و سنی لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز امام خمینی(ره) در جنوب لبنان، نشست علمایی را به مناسبت روز جهانی قدس در موزه گردشگری جهادی ملیتا در منطقه اقلیم التفاح با حضور شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت، شیخ علی دعموش نایب رییس شورای اجرایی حزب الله، شیخ احمد الزین رییس شورای تجمع علمای مسلمان و جمع کثیری از علمای شیعه و سنی برگزار کرد.

شیخ احمد الزین در این مراسم اظهار داشت که علما باید به صورت مستمر با یکدیگر دیدار کرده و پروژه دعوت امت اسلامی به آزادی فلسطین و قدس را با قدرت دنبال کنند.

شیخ محمد صالح الموعد سخنگوی شورای علمای فلسطین در لبنان نیز از عملکرد اعراب و مسلمانان در قبال کشتار و جنایت علیه ملت فلسطین به شدت انتقاد کرد.

برگزاری نشست سیاسی روز قدس در بعلبک

همچنین مراسم مشابهی از سوی مرکز امام خمینی(ره) با مشارکت مسؤولان مقاومت اسلامی فلسطین و لبنان، نمایندگان پارلمان و شخصیت های سیاسی و اجتماعی در بعلبک لبنان برگزار شد.

علی فیصل عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراسی آزادی فلسطین نامگذاری آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس را ستودنی توصیف کرد و گفت: هدف امام خمینی یادآوری جهان به قدس و لزوم آزادی آن از لوث اشغالگران صهیونیستی است. قدس باید از حمله صهیونیستی که با هدف یهودی سازی انجام می گیرد، در امان باشد.

سیاست گدایی نمی تواند قدس را آزاد کند

وی ادامه داد: خطرهایی که قدس با آنها دست و پنجه نرم می کنند خطرهای جدی به شمار می آید و دشمن می خواهد بر همه شهر مسلط شود. زنگ خطر برای این مساله به شدت به صدا درآمده است. دفاع از قدس به معنای دفاع از ملت فلسطین و حقوق ملی آن است.

فیصل با انتقاد از عملکرد دولت و برخی گروه های فلسطینی تصریح کرد: سیاست گدایی این گروه ها نمی تواند قدس را به ما بازگرداند و ما در سال های گذشته ناکارآمدی این سیاست را به خوبی مشاهده کرده ایم. قدس در نظر برخی از مسؤولان فلسطینی که با حقوق ملت به عنوان ملک شخصی تعامل می کنند تنها یک دیدگاه به شمار می آید.

قدس با بازوان مجاهدان آزاد می شود

محمد یاغی مسؤول دفتر حزب الله در بقاع نیز اظهار داشت: قدس تنها با بازوان مجاهدانی که به صورت روزنامه به فداکاری و جانفشانی می پردازند، بازخواهد گشت نه با گریه و گدایی از دولت آمریکایی که در همه مسائل با رژیم صهیونیستی همراه است.

وی ادامه داد: قدس عامل وحدت همه اعراب و مسلمانان باقی خواهند ماند و ما وظیفه داریم به شیوه های گوناگون به حمایت از ملت و مقاومت فلسطین در برابر پروژه های یهودی سازی قدس بپردازیم.

اعراب با مدیریت آمریکا به جنگ و نزاع می پردازند

مصطفی حمدان رییس جنبش ناصریین هم در این مراسم تأکید کرد که نظام های عربی باید بیش از این نسبت به جنایت های صورت گرفته در قدس واکنش نشان دهند و این اقدامات را محکوم کنند.

وی خاطرنشان ساخت: قطب نمای نظام های عربی به سوی جنگ و نزاع هایی رفته است که از سوی دولت آمریکا اداره می شوند. این مساله سبب شده است تا فرصت برای دشمن صهیونیستی جهت اجرای پروژه خود در قدس و سایر مناطق فلسطین فراهم شود.

حمدان از اعراب خواست جنگ و نزاع را بار دیگر به سوی دشمن اصلی یعنی رژیم صهیونیستی بازگردانند چرا که فلسطین مساله اصلی جهان عرب محسوب می شود./980/ب960/د

ارسال نظرات