۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۵۰۷۳۸۵
امام‌جمعه خوی:

اقدام موشکی سپاه سبب تعظیم غرب مقابل ایران شد

امام‌جمعه خوی گفت: اعتراف رسانه‌های غربی به اقدام بی‌نظیر سپاه نسبت به برخورد قاطعانه و کوبنده با داعش از نکات قابل ‌توجه بوده که سبب شد دنیا به ویژه کشورهای منطقه و غربی در برابر ایران سر تعظیم فرود آوردند.
حجت الاسلام موسوی شکوری

به گزارش خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام سیدرضی شکوری امروز در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه خوی با تبریک پیشاپیش عید سعید فطر به نمازگزاران اظهار داشت: عید فطر، عید قربان و عید غدیر از جمله اعیاد رسمی مسلمانان بوده و هر کس در ماه مبارک رمضان روزه گرفته باشد، در پایان زکات فطره را بپردازد و در نماز فطر با غسـل حاضر شـود گناهانش آمـرزیده می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: پرداخت زکات فطره بر عموم مسلمانان مکلف واجب است و تمامیت روزه با پرداخت زکات فطره اسـت، چون‌ اگر کسی روزه بگیرد اما زکات فطره نپردازد روزه‌اش پذیرفته نیست.

امام جمعه خوی با اشاره به ‌پایان ماه مبارک رمضان اظهار داشت: از جمله اعمال مستحب که مورد سفارش اهل‌بیت(ع) و سیره عملی آن بزرگواران در آخر ماه مبارک رمضان، وداع کردن با این ماه است و در این زمینه دعاهای متعددی از اهل‌بیت (ع) واردشده است از جمله، "با ماه رمضان وداع کن و بگو خداوندا آن را آخرین روزه‌داری ما در ایـن ماه قرار نده و اگر چنین قراردادی مرا آمرزیده قرار بده و محرومم مگردان چون هر کس چنین بگوید به یکی از دو نیکی خواهد رسید یـا به ماه رمضان آیـنـده می‌رسد و یا به رحمت و آمرزش خدا نائل می‌شود."

وی با اشاره به‌روز قدس و مبارزه علیه رژیم اشغالگر که از میراث‌های ماندگار رهبر کبیر انقلاب است گفت: بی‌شک مواضع قاطع جمهوری اسلامی علیه این رژیم غاصب از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون آثار و برکات بی‌شماری را مرتبط جوامع بشری و مسلمانان ساخته است.

حجت الاسلام شکوری افزود: از جمله آنها می‌توان به افشاگری در سطح بین‌الملل علیه جنایات 70 ساله رژیم صهیونیسـتی در سطح جـهان، آشکار شدن ماهیت و چهره واقعی پادشاهان حاکم بر کشورهای اسلامی و مشخص شدن نفاق آنان در موضوع فلسطین، آشکار شدن وابستگی و انحرافات فکری نوع گروه‌های فلسطینی و مشخص شدن سازش‌کاری آنان در برابر رژیم اشغالگر قدس، تبدیل روز قدس و مبارزه با رژیم اشغالگر به فرهنـگ عمـومی و جـهانی، شکست تمامی طرح‌های صلح استکبار جهانـی به‌ویژه آمریـکا در میـان اعـراب و اسـرائیل، جدی شدن مبارزه علیه رژیم کودک‌کش صهیونیستی در داخل سرزمین‌های اشغالی و به وجود آمدن انتفاضه‌های مـردمی اشاره کرد.

امام جمعه خوی با اشاره به ششم تیر ماه که مصادف با روز مبارزه با مواد مخدر است اظهار داشت: پشت موضوع مواد مخدر جریان‌های مافیایی وابسته به استکبار جهانی قرار دارند تا نیروی جوان کشورهای جهان را آلوده سازند و در این رابطه جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی در راه مبارزه با این پدیده شوم هزینه‌های زیادی متحمل شده و شهدای بسیاری تقدیم کرده است.

وی افزود: فقهای مختلف شیعه بر حرمت مواد مخدر فتوا دادند که از جمله آنها می‌توان به حضرات آیات مقام معظم رهبری، فاضل لنکرانی، بهجت، صافی گلپایگانی، مکارم، تبریزی و سیستانی اشاره کرد که بر حرمت استعمال مواد مخدر، اعتیاد به مواد مخدر، مسلّم بودن مضرات آن و اختلال در جامعه اشاره کرد و بی‌تردید اعتیاد سیاست پیاده شده استعمار و استکبار است و استعمال تریاک و مواد مخدر حرام بوده و مواد مخدر ضرر عقلانی شخصی دارد.

حجت الاسلام شکوری با اشاره به حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر گروه تکفیری داعش در استان "دیرالزور" سوریه جهت انتقام از شهدای حرم امام(ره) و مجلس شورای اسلامی گفت: این حمله چند پیام مهم داشت که از جمله آنها پرداخت تاوان سخت معترضین به خاک و ملت جمهوری اسلامی ایران و اینکه ایران قدرت دارد که به‌وسیله موشک‌های بالستیک تا شعاع دو هزار کیلومتری تمامی پایگاه‌های دشمنان را مورد هدف قرار داده و نابود کند.

وی در ادامه از این حرکت جسورانه سپاه به‌عنوان پیغام به آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ای یاد کرد و گفت: اگر با جمهوری اسلامی از در تهدید وارد بشوند پاسخ دندان‌شکن و پشیمان کننده دریافت می‌کنند.

امام جمعه خوی افزود: از سوی دیگر کشورهای اروپایی اگر به تعهدات خود در برجام عمل نکنند جمهوری اسلامی ابایـی از رودررویی بـا شما نـدارد.

حجت الاسلام شکوری یادآور شد: جمهوری اسلامی با این عملیات موشکی این پیغام را به دشمنان داد که با تهدید از حقوق خود عقب‌نشینی نکرده و کشوری نیست که با تهدید از حقوق مسلم خود دست برداشته و عقب‌نشینی کند، بلکه با تمام قدرت پای خواسته‌های خود خواهد می‌ماند.

وی گفت: اعتراف رسانه‌های غربی به اقدام بی‌نظیر سپاه نسبت به برخورد قاطعانه و کوبنده با داعش از نکات قابل ‌توجه بوده که سبب شد دنیا به ویژه کشورهای منطقه و غربی در برابر ایران سر تعظیم فرود آوردند./۱۰۱/۹۳۶/ب۱

ارسال نظرات