۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۵۰۷۳۶۳

انتقاد یکی از علمای عراق از سکوت جامعه جهانی نسبت به اقدامات داعش

یکی از علمای عراق با اشاره به اقدامات داعش تصریح کرد: جامعه جهانی تا چه زمانی می‎خواهد چشم خود را بر روی جنایت‎های تروریست‎ها در کشورهای منطقه ببندد.
آیت‌الله سید محمد تقی مدرسی

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق امروز طی پیامی انفجار مسجد النوری در موصل را محکوم کرد و بیان داشت: داعش با تخریب مسجد النوری و مناره مشهور الحدباء که تاریخش به قرن 8قمری باز می‎گردد از مرز‎های انسانی و دینی عبور کرده است بنابراین جهانیان باید برای ریشه کن کردن این پدیده عزم و جدیت بیشتری داشته باشتد در غیر این صورت شاهد اقدامات بدتری از سوی این جریان تروریستی خواهیم بود.

وی افزود: پیشینیان داعش، همان کسانی بودند که قبور ائمه بقیع در مدینه منوره و حرم مطهر امامین عسکرین(ع) در سامرا را منفجر کردند و به مسجد الحرام یورش بردند اما بسیاری از مراکز و افراد تاثیرگذار در منطقه چشم خود را بر روی این جنایت‎ها بستند.

این عالم عراقی تصریح کرد: جامعه جهانی تا چه زمانی می‎خواهند چشم خود را بر اقدامات داعش ببندند و با تروریست‎ها تعامل کنند؟ چرا حامیان مالی تروریست از پشتیبانی داعش دست بر نمی‎دارند و تا چه زمانی به اقدام خود ادامه می‎دهند؟

وی بیان داشت: سرنگونی هواپیمای جنگنده سوریه، بحران در کشورهای حوزه خلیج فارس، ادامه جنگ در یمن و برگزاری رفراندوم برای جدایی اقلیم کردستان از عراق موجب بی ثباتی درکشورهای منطقه می‎شود.

آیت الله مدرسی تاکید کرد: اگر سران کشورهای منطقه به میزان خطر ویروس تروریسم آگاه بودند، همه عزم و توان خود را برای مبارزه با آن به کار می‎گرفتند.

وی در بخش پایانی این پیام، امت اسلامی را به بازگشت به کتاب خدا، سنت رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) دعوت کرد./994/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات