۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۵۰۷۳۵۱
توصیه عجیب یکی از علمای الازهر؛

در عید فطر به زیارت قبور نروید

یکی از علمای الازهر تاکید کرد که زیارت قبور در اعیاد دلیل شرعی ندارد و باید از این عمل اجتناب شود.
اشرف الفیل از علمای الازهر مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، اشرف الفیل از علمای الازهر مصر از مردم درخواست کرد تا در ایام عید فطر به زیارت مقبره‌ها نروند زیرا این عمل یک سنت غلط و اشتباه است.

وی با بیان آنکه اموات از زیارت و بازدید مردم خوشحال و خرسند می‌شوند، افزود: از رسوم و سنت‌های دینی بازدید قبور در روز شنبه است زیرا پیامبر اکرم(ص) همواره بر زیارت قبور در روز شنبه مداومت می‌کردند.

این عالم مصری با اشاره به اینکه اموات، سخنان و کردار را شنیده و می‌بینند، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) در جنگ احد با مردگان سخن می‌گفت و اصحاب به ایشان گفتند که یا رسول الله آنها چیزی نمی شوند. حضرت در جواب فرمود آنها از شما نسبت به سخنان من هوشیارتر و شنواتر هستند.

از سوی دیگر حبیب علی الجعفری مبلّغ دینی و از علمای الازهر تصریح کرد که شبکه‌های اجتماعی نقش بسیار بالایی را در تسهیل اهانت به دین ایفا کردند و این مساله بی‌شک سیاسی است تا موضوعی دینی.

الجعفری در برنامه «انسانیت قبل از دیانت» گفت: عصبانیت و خشمی که پس از ترسیم کاریکاتور موهن به پیامبر اکرم(ص) به راه افتاد در حقیقت یک حرکت ناپسند بود اما برخی از جریان‌های اسلامگرا از آن به عنوان یک سلاح برای مسائل سیاسی استفاده کردند.

وی خاطر نشان کرد: پس از ترسیم کاریکاتور موهن، با روزنامه‌های دانمارک نشستی داشتیم و آنها از ما عذرخواهی کردند پس از آن کنفرانسی به مدت سه روز در امارات با حضور سی جوان از دانمارک برگزار شد تا آموزه‌های اسلام را به آنان تعلیم دهیم./981/ب۹۰۱/د

 

ارسال نظرات