۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۵۰۷۳۳۹
حکیم:

روز جهانی قدس روز احقاق حقوق مظلومان است

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق ضمن گرامی داشت روز جهانی قدس نسبت به یهودی سازی قدس شریف هشدار داد.
حجت الاسلام عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق امروز طی پیامی به مناسبت روز جهانی قدس تصریح کرد: جامعه جهانی باید اقدامات رژیم صهیونیستی در یهودی سازی قدس شریف در فلسطین را محکوم کند.

وی افزود: روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به روزی برای وحدت امت اسلامی و یادآوری موضوع فلسطین به عنوان اولویت جهان اسلام تبدیل شده است.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق اظهار داشت: روز جهانی قدس زمانی مناسب برای عمل جدی جهت احقاق حقوق انسان‎های مظلوم و محکومیت اقدامات ظالمان است بنابراین امت اسلامی را به اهتمام جدی به موضوع فلسطین دعوت می‎کنیم.

وی ادامه داد: سازمان ها و مجامع جهانی به ویژه یونسکو باید تلاش وافری برای محافظت از اماکن دینی، فرهنگی و تاریخی در شهر قدس انجام دهند و اجازه یهودی سازی را به رژیم صهیونیستی ندهند.

حجت الاسلام حکیم خواستار صبر و بردباری مردم فلسطین در برابر اقدامات رژیم صهیونیستی شد و تصریح کرد: قدس در قلب و ذهن ما باقی می‎ماند و هیچ گاه آن را به فراموشی نخواهیم سپرد.

گفتنی است که آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان از سوی امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به روز جهانی قدس نامیده شده است و همه ساله در بیش از 90 کشور جهان این روز گرامی داشته می‎شود./994/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات