۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۵۰۷۳۲۹
دارالافتای مصر:

احتمالا یکشنبه عید فطر است

دارالافتای مصر تاکید کرد که احتمالا یکشنبه عید فطر خواهد بود.
دارالافتای مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، ستاد استهلال دارالافتای مصر اعلام کرد که فردا شنبه کمیته‌های مختلف این ستاد به همراه مجهزترین وسایل رصد، در سراسر کشور مستقر خواهند شد تا هلال ماه شوال را رویت کنند.

دارالافتا در بیانیه‌ای تاکید کرد که اثبات ماه شوال همانند سایر‌ ماه‌های عربی دیگر به وسیله رویت هلال خواهد بود که از غروب آفتاب روز بیست و نهم ماه مبارک رمضان گروه‌های استهلال به رویت ماه خواهند پرداخت.

این نهاد دینی افزود: اگر هلال ماه شوال رویت شود ماه مبارک رمضان ۲۹ روزه خواهد شد و در غیر این صورت ماه رمضان سی روزه می‌شود زیرا پیامبر اکرم(ص) فرمود «با دیدن هلال روزه بگیرید و با دیدن هلال افطار کنید و اگر هلال بر شما مخفی ماند پس سی روز روزه بگیرید»

دارالافتا خاطر نشان کرد: اصل شرعی آن است که رویت هلال با چشم باشد البته از حساب فلکی هم می‌توان برای نفی امکان طلوع هلال ماه استفاده کرد یعنی اگر کسی مدعی رویت بر خلاف حساب فلکی باشد سخنش پذیرفته نیست اما نمی‌توان برای اثبات هلال ماه به آن تمسّک جست.

ستاد استهلال دارالافتای مصر اظهار داشت: اگر حساب فلکی امکان رویت هلال ماه را نفی کند شهادت شهود مبنی بر رویت هلال ماه شوال پذیرفته شده نیست زیرا واقعیت که از سوی علم قطعی فلکی ثابت شده سخنان شهود را تکذیب می‌کند.

همچنین خالد بن صالح الزعاق عضو ستاد استهلال، محقق و پژوهشگر نجوم نیز تاکید کرد که به دلیل شرایط فلکی، امیدواریم که روز یکشنبه عید فطر باشد./۹۸۱/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات