۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۵۰۷۳۱۷
دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت:

عربستان با عادی‌سازی روابط درپی رسمیت بخشیدن به رژیم صهیونیستی است

حجت الاسلام والمسلمین اختری گفت: عربستان با عادی سازی روابط با اسرائیل غاصب درصدد رسمیت بخشیدن به رژیم اشغالگر قدس است.
آیت الله اختری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: امروز مسلمانان جهان با لبیک به ندای رهبر کبیر انقلاب 38 سال روز جهانی قدس را گرامی داشتند.

وی از شکل گیری توطئه‌ شرم آوری در سرزمین‌های اشغالی خبر داد و گفت: امروز از سوی جنایتکارانی همچون آل سعود و همپیمانان آنان مانند آل خلیفه و تکفیری‌های داعشی و وهابی به سر کردگی آمریکا، اسرائیل و انگلیس جنایتکار توطئه‌ای در حال شکل‌گیری است.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) درباره اهمیت و تاثیر روز قدس، ابراز کرد: هر سال برنامه روز قدس گسترده‌تر، پرشورتر و حماسی‌تر از گذشته در سراسر کشورها حتی در کشورهای مستکبر مانند آمریکا و اسرائیل و کشورهای خودفرخته‌ای همانند عربستان، کویت و بحرین با وجود موانع ایجاد شده از سوی دولت مردان ظالم برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین اختری ادامه داد: کشورهای جنایتکار عربی به مردم خودشان کمترین اجازه اظهار نظر را نمی‌دهند در حالی که در ایران مردم مسؤولان عالی رتبه کشوری را با برگزاری انتخابات همه پرسی خودشان انتخاب کرده و در امور کشور اظهار نظر می‌کنند.

وی ادامه داد: قریب به شش سال است که دولت کودک کش سعودی و آل خلیفه جنایتکار مردم بحرین و یمن را به خاک و خون کشیده و به آنان ظلم روا می‌دارند. مردم بحرین از کمترین حقوق شهروندی که یک شهروند باید داشته باشد محروم هستند و امروز مردم یمن با حملات گسترده آل سعود در معرض قحطی و گرسنگی قرار گرفته و دچار بیماری وبا شده‌اند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) اضافه کرد: جنایت‌هایی که امروز آل سعود در کشورهای اسلامی انجام می‌دهد با حمایت مستقیم آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیسم صورت می‌پذیرد تا با این اقدامات مانع رشد و پیشرفت کشورهای اسلامی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین اختری با تاکید بر اینکه مساله قدس تنها مساله حمایت از مردم فلسطین نیست، گفت: مساله قدس اهداف بالایی دارد که یکی از آن دستاوردهای مهم مخالفت با استبداد و مقابله با امپریالیسم جهانی است.

وی ادامه داد: امروز یکی از جریانهایی که به صورت گسترده در حال شکل گیری است عادی سازی روابط با اسرائیل جنایتکار است و این به معنای خط بطلان بر تمام مبارزات مردم فلسطین طی این چند سال خواهد بود.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) اضافه کرد: دشمن با هزینه‌ای هنگفت درصدد نابود سازی جبهه مقاومت است تا بتوانند از این طریق اسرائیل را موجودیت ببخشند.  

حجت الاسلام والمسلمین اختری با بیان اینکه عربستان پرچمدار این عادی سازی است، گفت: عربستان با تشکیل گروه‌های عربی برخی از کشورهای منطقه را با خود همراه کرده تا بتواند رسمیت اسرائیل را قطعی کند بنابراین یکی از برکات روز قدس مقابله با همین توطئه است./۲۰۲/۸۱۳/ب۱

ارسال نظرات