۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۵۰۷۲۸۷
دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان:

اسراییل دشمن بشریت و انسانیت است

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه اسراییل باید از صحنه روزگار حذف شود، گفت: این غده سرطانی نه‌تنها دشمن اسلام و فلسطین، بلکه دشمن همه بشریت و انسانیت است.
حجت الاسلام فرزانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه، دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان، امروز در اجتماع راهپیمایان روز قدس در بجنورد، اظهار کرد: امام راحل در ابتدای پیروزی انقلاب، برای نظام اسلامی اصول و ارزش‌هایی را تبیین کرد که ارزش ملت ما به حفظ این اصول است.

وی افزود: مبارزه با استکبار جهانی، حفظ تعادل قاطع در خط نه شرقی نه غربی، توجه به ملت‌های مظلوم دنیا، ایجاد قسط و عدل در جامعه اسلامی، دفاع همیشگی از قشرهای ضعیف جامعه و آزادی قدس شریف و نابودی اسراییل ازجمله اصول بنیادین انقلاب و نظام اسلامی است که همیشگی بوده و تغییر نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرزانه اضافه کرد: تمامی این اهداف به حول قوه الهی و تلاش‌های مردم تحقق پیدا می‌کند؛ زیرا حق حتماً پیروز می‌شود و این وعده خدا در سرتاسر کتاب قرآن است.

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی خاطرنشان کرد: وقتی خواست یک ملت مؤمن حرکت در مسیر حق با فداکاری و بصیرت باشد امکان ندارد که پیروز نشود و امکان ندارد خواسته ملتی حق باشد و در این مسیر گام بردارد و پیروز نشود.

وی ادامه داد: وقتی ملتی در مسیر حق قرار گرفت و دارای یک حکومت و یک نظام اسلامی بود و متکی به چنین نظامی بود، می‌تواند جواب ترقه‌بازی را با موشک بدهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرزانه با بیان اینکه اسلام بدون حکومت قدرت چندانی نداشته و نمی‌تواند مشکلات مردم خود را حل کند، تصریح کرد: اما ملتی که متکی به حکومت بوده و دارای قدرت حکومتی است می‌تواند به اهداف متعالی خود برسد.

وی خاطرنشان کرد: اگر حکومت نداشتیم نمی‌توانستیم راه پیروزی را به مملکت‌های اسلامی پیشنهاد کنیم و اینکه امروز ما در عراق و سوریه و یمن و سایر کشورهای اسلامی پیروز هستیم به علت داشتن یک نظام قدرتمند است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرزانه با بیان اینکه اگر بخواهیم اسلام در زندگی مردم گسترده شود نیازمند حکومت هستیم، اضافه کرد: اینکه امام راحل می‌فرماید اسراییل باید از صفحه روزگار محو شود به این دلیل است که اسرائیل نه‌تنها دشمن اسلام بلکه دشمن بشریت و انسانیت است.

وی با بیان اینکه اینها ادعا دارند تمام دنیا متعلق به آنها است که این فکر غلطی است، افزود: اگر بخواهیم شاخصه‌های یک ستمگر را در قرآن ترسیم کنیم چهره صهیونیست به ذهن می‌آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرزانه با اشاره به ضرورت حمایت از مظلوم بر اساس آموزه‌های اسلامی، اظهار کرد: امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید از مظلوم دفاع کنید و نمی‌شود ما مدافع مکتب امیرالمؤمنین(ع) باشیم و با اسرائیل هم کنار بیاییم.

وی تصریح کرد: نمی‌شود شیعه علی(ع) باشیم و جنایات عربستان نسبت به مردم مظلوم یمن را نبینیم و یا شاهد ویران شدن حرم ائمه(ع) باشیم و کاری نکنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرزانه خاطرنشان کرد: بدون شک مقام شهدای مدافع حرم از شهدای جنگ تحمیلی بالاتر است؛ اما این به معنای کم کردن ارزش و منزلت شهدای دفاع مقدس نیست.

وی با بیان اینکه برای حفظ ارزش‌ها و اصول نظام اسلامی باید خون دارد؛ زیرا خون حیات و عزت و تحرک می‌دهد، افزود: به اعتراف دشمنان، شیعه با دو بال شهادت و انتظار اوج گرفته و دیگر نمی‌توان این پرنده را شکار کرد.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: باید شهادت را حفظ کنیم؛ زیرا با شهادت است که این ملت توانست بدون کمک گرفتن از دشمنان موشک ذوالفقار بسازد و دشمنان را غافلگیر کند./9314/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات