۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۵۰۷۲۵۳
سرلشکر صفوی: 

آمریکا عامل پیوند سعودی‌ها و اسرائیل است

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان این‌که آمریکا عامل پیوند سعودی‌ها و اسرائیل است، گفت: ترامپ یک تاجر است و برای پول با عرب‌ها رقص شمشیر می‌کند.
سردار رحیم صفوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا امروز در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس در تبریز، اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی به ملت فلسطین و سایر ملت‌های مظلوم این اطمینان را داد که شکست صهیونیست امکان‌پذیر است.
وی با بیان این‌که ایران با مبارزه، ایستادگی، جهاد و فداکاری زیر سایه اسلام و با داشتن رهبری خردمند به توسعه و آزادی و پیشرفت رسید نه با سازش، خاطرنشان کرد: اشغال فلسطین نیز با سازش رفع نخواهد شد، امروز مسأله آزادی فلسطین به خواست بین‌المللی آزادی‌خواهان جهان تبدیل شده است.
سرلشکر صفوی خواستار الگوپذیری مبارزان فلسطینی از مدافعان حرم در عراق و سوریه شد و گفت: پس از شکست داعش، نوبت به پیروزی بر صهیونیست‌ها خواهد رسید. در شرایطی که موج بیداری اسلامی رژیم صهیونیستی را تهدید می کرد، حامیان منطقه‌ای و غربی اسرائیل توطئه بزرگ داعش و جنگ درون در ممالک اسلامی را به راه انداختند.
وی با بیان این‌که شکست داعش در عراق و شام، شکست پادشاهی سعودی در یمن، حمله موشکی سپاه به مقر داعش و اظهارات اخیر رییس جمهور جدید امریکا‌؛ راهپیمایی امسال را متفاوت‌تر از سال‌های گذشته کرده است، اظهار داشت: امام خمینی(ره) تفکر آزادی قدس را به عنوان راهبرد اساسی و رمز وحدت مسلمانان ترسیم کرد. 
صفوی با اشاره به این‌که طرح اسرائیل و آمریکا با دلارهای نفتی وهابیت و نیروهای نظامی کشورهای مختلف بامحوریت سقوط دولت عراق و سوریه بوده است، خاطرنشان کرد: 6 سال است که غرب تروریست‌های تکفیری را از کل دنیا به داعش ملحق کردند، تا مسلمان با دست مسلمان و با پول مسلمان کشته شود.
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان این‌که امنیت اسرائیل در ناامنی در منطقه حاصل می‌شود، گفت: با ائتلاف ایران، سوریه، عراق و حزب‌الله این توطئه شکست خورده است، امروز درخصوص مسأله عراق و سوریه شاید دیگر کارهای نظامی رو به اتمام باشد و راه حل سیاسی باید دنبال شود.
وی با بیان این‌که شهدای مدافعان حرم ایران به عنوان مستشار نظامی توانستند بیش از 100 هزار از مردم عراق را در 20 تیپ ساماندهی کنند و دولت آنها را به رسمیت شناخت، افزود: حشد الشعبی اکنون آخرین پایگاه داعش را در موصل تصرف کرده و عراقی ها به مرز سوریه رسیدند.
صفوی با اشاره به تفکر داعش در حمله به کشورهای اسلامی و غیراسلامی گفت: داعش نه تنها به اهل سنت و تشیع، بلکه به ایزدی‌ها هم رحم نمی‌کند و مانند صهیونیست‌ها آنها را سر برید و زنان آنها را می‌فروخت، این آموزه‌ها، آموزه‌های صهیونیستی بود، البته طی این مدت سوریه و عراق در جنگ کارآزموده‌تر شدند و اسرائیل از آینده مقاومت می‌ترسد.
وی با اشاره به این‌که ارتباط داعشی‌ها با رژیم صهیونیستی امری بدیهی و مسلم است، افزود: اسرائیل از موضع ضعف ارتباطات خود با سعودی‌ها را علنی کرد و اطلاعات و امکانات نظامی منطقه را در اختیار عربستان قرار داد، اما بعد از 2 سال بمباران مردم بی‌دفاع یمن، نشان دادند که سعودی‌ها بسیار بزدل و ترسوتر از آن هستند که در جنگ زمینی پیشرفتی داشته باشند.
وی با بیان اینکه سعودی‌ها شکست خود را مربوط به ایران می‌‌دانند، گفت: می‌گویند که جنگ را به داخل ایران می‌کشانیم، اما بدانند نیروهای نظامی ایران در تمامی کشور و مرزها با قدرت در برابر این گروهک‌ها می‌ایستند، به فضل الهی این توطئه دشمنان تاکنون در نا‌امن‌سازی ایران با شکست مواجه شده و خواهد شد.
صفوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گسترش ارتباطات عربستان و آمریکا در ماه‌های اخیر اظهار داشت: باید به این سؤال پاسخ داد که چرا ترامپ اولین سفر خود را به عربستان می‌گذارد و عربستان روابط خود با قطر قطع می‌کند؟ چرا سعودی‌ها از خرید‌های میلیارد دلاری از آمریکا حتی یک تیر به سمت صهیونیست‌ها شلیک نکردند؟
وی ادامه داد: ترامپ یک تاجر است و برای پول با عرب‌ها رقص شمشیر می‌کند، آمریکایی‌ها اگر یک روز حمایت خود از رژیم صهیونیستی و سعودی را بردارند، از درون فروپاشی رخ می‌دهد، آمریکا عامل پیوند سعودی‌ها و اسرائیل است، قطع روابط سعودی با قطر نیز یک توطئه آمریکایی است.
سرلشکر صفوی در ادامه به تشریح پیشنهادات راهبردی برای حمایت از فلسطین پرداخت و اظهار داشت: وحدت مسلمین علیه رژیم صهیونیستی، حمایت مادی و معنوی از جهاد مسلحانه، قطع روابط سیاسی و اقتصادی کشورهای اسلامی، استفاده از ظرفیت‌ سازمان‌های بین‌المللی در جهت آشکار شدن جنایات اسرائیل و بازگشت آوارگان فلسطینی با برگزاری رفراندوم برای تشکیل دولت دموکراتیک باید مورد توجه قرار گیرد.
وی همچنین گسترش جهاد به کرانه باختری، ممنوعیت هرگونه مبادلات با اسرائیل و صدور گاز، بهره‌مندی از راهبرد تبلیغاتی، فرهنگی رسانه ای،ارتقای توان موشکی فلسطین، سلب امنیت رژیم صهیونیستی و ایجاد مهاجرت معکوس در اسرائیل را مورد تأکید قرار داد و گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی 25 سال آینده را رژیم صهیونیستی نخواهد دید./935/پ
۲۰۲/ج۱

 

ارسال نظرات