۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۵۰۷۲۴۸
نماینده مردم تبریز:

جنایات صهیونیزم مایه ننگ مجامع بین‌المللی است

علیرضابیگی گفت: سکوت مجامع حقوق بشر نشان از همسویی این نهادهای بین المللی با سلطه‌گران و ظالمان دارد.
احمد علیرضا بیگی

احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی امروز در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که حمایت از مردم فلسطین نقطه اشتراک تمام مسلمانان جهان است، اظهار داشت: دشمنان با آگاهی نسبت به این مسأله به دنبال فراموشی این مسأله وحدت‌بخش در جهان اسلام هستند.

وی با بیان این‌که دشمنان با طرح مسائل انحرافی و راه‌اندازی جنگ‌های داخلی در کشورهای منطقه و همچنین حمایت از فرقه‌های جعلی و گروهک‌های تروریستی به دنبال دوری اذهان عمومی از مسأله فلسطین هستند، خاطرنشان کرد: تنها راه آزادی قدس شریف و پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی، مقاومت اسلامی است.

بیگی با تأکید بر این‌که رژیم صهیونیستی با استمرار سیاست‌های خصمانه در کرانه باختری و قدس، شهرک‌سازی های غیرمجاز، کشتار بی رحمانه زنان و کودکان، حمله به بیمارستان ها و مراکز غیرنظامی قصد فرار از بحران های داخلی خود را دارد، گفت: در این میان سکوت سازمان ملل در قبال نسل‌کشی و اخراج مردم فلسطین مایه ننگ جامعه بشری است.

وی با اشاره به این‌که سکوت مجامع حقوق بشر نشان از همسویی این نهادهای بین المللی با سلطه‌گران و ظالمان است، گفت: جنایات اسرائیل به‌حق روی جنایات هیتلر و صدام را سفید کرده است، این در حالیست که این فجایع در مقابل چشمان همه جهانیان رخ می دهد، چگونه ممکن است سران کشورهای اسلامی نسبت به این مسأله بی تفاوت باشند.

نماینده مردم تبریز در مجلس پیام حضور گسترده و میلیونی ملت ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس را اعلام همدردی و تأکید بر وحدت امت اسلامی برای آزادی قدس شریف دانست و اظهار داشت: این حماسه بار دیگر پیام همدردی ملت ایران با مسلمانان فلسطینی را به گوش جهانیان رساند و نشان داد که ایران اسلامی در عمل حامی مستضعفان عالم است.

وی افزود: عده‌ای چنین تصور می کنند که این راهپیمایی‌ها تأثیری ندارد، در حالی که به برکت این روز است که اسرائیل از مواضع خود عقب‌نشینی کرده است، در حقیقت راهپیمایی روز قدس تأثیر بسزایی در تسریع نابودی کامل رژیم صهیونیستی دارد، ضمن این‌که این روز زمینه‌های مهمی برای وحدت مسلمانان دارد.

بیگی روز جهانی قدس را یادگار امام راحل در ماندگاری آرمان فلسطین و یادآوری مظلومیت مردم مناطق اشغالی دانست و خاطرنشان کرد: جنایات رژیم صهیونیستی در طول تاریخ بی‌سابقه است، این جنایات ماهیت پلید این رژیم جعلی و غاصب را برای جهانیان نمایان کرده است./۲۰۲/۹۳۵/ب۱

ارسال نظرات