۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۵۰۷۲۴۲
معاون وزیر خارجه:

قدرت نرم دیپلماسی و قدرت سخت سپاه، عامل حفظ انقلاب اسلامی است

قشقاوی با تجلیل از اقدام اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله به مواضع تروریست های تکفیری در سوریه، این اقدام را کاملاا پیشگیرانه و در نهایت عقلانیت عنوان کرد و گفت: برای حفظ ایران اسلامی نیاز به قدرت نرم دیپلماسی و قدرت سخت سپاه قدس و نیروهای نظامی داریم.
قشقاوی معاون وزیر خارجه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حسن قشقاوی، معاون وزیر خارجه امروز در سخنرانی روز جهانی قدس در مصلی امام خمینی(ره) ساری با تجلیل از حضور گسترده مردم در راهپیمایی این روز با عظمت، به موضوع ضدیت انقلاب اسلامی با رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا اشاره کرد و گفت: انقلاب و اسلام مهم ترین عامل ضدیت ما با این دو رژیم جنایت کار جهانی است.

وی از رژیم صهیونیستی به عنوان نماینده صهیونیسم بین الملل و آمریکا در منطقه یاد کرد و افزود: انقلاب عظیم ملت ایران و همچنین اسلام ناب موجب خصومت صهیونیست ها و آمریکایی ها با ملت بزرگ ایران است.

قشقاوی با بیان این که فرعون دیروز سمبل صهیونیست امروز است، خاطرنشان کرد: در تاریخ آمده که فرعون به دنبال برتری بر روی کره زمین بود و برای رسیدن به این مقصود، قوم و مردم زمان خودش را گروه و بین آنها اختلاف ایجاد می کرد.

معاون وزیر خارجه با بیان این که مستضعف ذاتاً ضعیف نیست و خداوند متعال کسی را مستضعف خلق نکرده است، افزود: فروعونیان زمینه استضعاف ملت‌ها را فراهم کردند.

قشقاوی با اشاره به این که رژیم غاصب صهیونیستی به دنبال ایجاد طرح خاورمیانه بزرگ در منطقه بود، خاطرنشان کرد: اما انقلاب شکوهمند اسلامی ایران این طرح صهیونیست ها را به شکست کشاند.

وی با بیان این که صهیونیست ها پس از شکست در طرح نخست خاورمیانه بزرگ امروز طرح دوم خاورمیانه بزرگ که نابودی و ناامنی در کشورهای مختلف هست را دنبال می کنند، افزود: اگر امروز در عراق، سوریه، لیبی و دیگر کشورهای منطقه شاهد ناامنی و بحران هستیم بخشی از همان طرح دوم خاورمیانه بزرگ صهیونیست ها است.

معاون وزیر خارجه با بیان این که صهیونیست ها برای تحقق اهداف شوم و پلید خود در منطقه جنگ مذهب ها را در کشورهای منطقه به وجود آوردند، بیان داشت: مهم ترین برنامه صهیونیست ها اختلاف میان کشورهای اسلامی منطقه است که باید هوشیار باشیم.

وی با بیان این که تاریخ همین گونه باقی نخواهند ماند و کشتار انسان های بیگناه از سوی ظالمان و مستکبران جهان به قدرت خداوند اصلاح خواهد شد، تصریح کرد: روزی با ظهور حضرت ولیعصر(عج) انسان های صالح وارث این زمین و هستی خواهند شد.

قشقاوی به پدیده شومی به نام داعش در منطقه اشاره کرد و با بیان این که این گروه تروریستی ساخته و پرداخته دست استکبار جهانی است، گفت: این گروه تروریستی هیچ منطقی ندارد و تنها به دنبال خونریزی است.

وی به حادثه تروریستی هفدهم خرداد ماه در حرم امام خمینی(ره) و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و با بیان این که این دو مکان خانه انقلاب اسلامی بود، افزود: امروز داعشی های بی منطقه هر جا که جمعیت بیشتری حضور دارند تلاش می کنند آنجا را منفجر کنند.

معاون وزیر خارجه با اشاره به این که امروز در شمال لیبی، آسیا و غرب اروپا بیش از شش هزار داعشی از اروپا حضور دارند، گفت: به طور حتم دستان پلید استکبار جهانی در پس پرده حمایت از این گروه های تکفیری وجود دارد.

وی با بیان این که یکی از مهم ترین اهداف این گروه های تروریستی تخریب چهره رحمانی اسلام است، تصریح کرد: آنها با شعار الله اکبر به دبنال تخریب چهره اسلام ناب هستند.

قشقاوی از دین مبین اسلام به عنوان یک دین رحمانی یاد کرد و با بیان این که اسلام کشتن یک نفر را همانند کشتن یک جامعه می داند، افزود: دین مبین اسلام بر مبنای مودت، برادری، محبت و رحمانیت شکل گرفته و همواره از خشونت و خونریزی مبری بوده است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که ملت بزرگ ایران در همه مقاطع گوش به فرمان ولایت بوده اند، ادامه داد: ولایت مداری جزء مسائل مهم ملت بزرگ ایران است و آحاد جامعه ما برادر و پیرو خط رهبری و ولایت هستیم.

قشقاوی از سپاه قدس و موشک های دقیق و نقطه زن کشورمان به عنوان بازوان سخت کشورمان یاد کرد و افزود: آنچه که در حملات اخیر موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع داعش دیدیم تنها موشک های میانبرد جمهوری اسلامی بوده است.

وی از دیپلماسی به عنوان قدرت نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی یاد کرد و با بیان این که بازوی نرم و سخت همواره در کنار هم هستند، افزود: تنها نمی توانیم به یکی از این دو بازو اکتفا کنیم بلکه باید هر دو بازو در کنار هم و با هم باشند تا اثرگذاری مطلوب حاصل و امنیت ملی کشورمان حفط شود.

قشقاوی با تجلیل از اقدام اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله به مواضع تروریست های تکفیری در سوریه، این اقدام را کاملاً پیشگیرانه و در نهایت عقلانیت عنوان کرد و گفت: برای حفظ ایران اسلامی نیاز به قدرت نرم دیپلماسی و قدرت سخت سپاه قدس و نیروهای نظامی داریم.

معاون وزیر خارجه کشورمان با اشاره به این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سایه وحدت و همبستگی ملت ایران در اوج عزت و اقتدار قرار دارد، تصریح کرد: با حفظ این همبستگی در زیر سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری می توانیم به قله های پیشرفت و تعالی دست پیدا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مهم ترین راه های مقابله با استکبار جهانی تقویت اقتدار داخلی دانست و تصریح کرد: باید تلاش کنیم تولید ثروت را در داخل کشورمان بیشتر تقویت کنیم.

قشقاوی با بیان این که امنیت ما عامل اقتدار ما است، ادامه داد: اگر اقتصاد شکوفا داشته باشیم و سعی کنیم اقتصاد داخلی را تقویت و از نیروی انسانی توانمند داخلی به خوبی بهره گیریم به حتم در عرصه داخلی و خارجی مقتدرانه حضور پیدا خواهیم کرد.

معاون وزیر خارجه با تأکید براین که باید تلاش کنیم حداکثر تولید و حداقل مصرف داشته باشیم، خاطرنشان کرد: توجه به مسأله اقتصاد و تولید در جامعه بسیار مهم است که باید جزء اولویت های مسؤولان کشورمان قرار گیرد.

وی با بیان این که اساس قوام جامعه ما به تجارت و صاحبان صنایع است، ادامه داد: اساس قوه مقننه، قضاییه و اجرایی نیز  در تقویت تجارت و صنعت است و اگر می خواهیم در برابر استکبار بیاستیم باید تجارت و صنایع داخلی را تقویت کنیم.

قشقاوی با اشاره به این که امروز اگر می بینیم امروز آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی و غربی از قدرت خود حرف می می زنند به دلیل تولید ثروت و اقتصاد قوی است، تصریح کرد: اگر ما نیز می خواهیم اقتدار خود در عرصه های مختلف حفظ کنیم باید اقتصاد قوی داشته باشیم.

وی با بیان این که امروز صهیونیست ها علیرغم این که در کل جهان جمعیت آن 15 میلیون نفر است، اما 70 درصد قدرت مالی، اقتصادی و رسانه ای جهان را در اختیار دارند، بیان داشت: امروز انحصار بسیاری از کالاها در اختیار صهیونیست‌ها قرار دارد.

معاون وزیر خارجه با تأکید براین که تقویت اقتصاد و صنعت راه ایستادگی در برابر دشمنان است، خاطرنشان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند منافع ملی ما در حفظ هویت دینی ما است که باید به آن نیز توجه ویژه داشته باشیم/۲۰۲/۹۵۰/ب۱

ارسال نظرات