۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۵۰۷۲۴۱
همزمان با سراسر کشور؛

مردم اردبیل حضوری گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس داشتند

همزمان با سراسر کشور، مردم روزه دار اردبیل با حضوری گسترده و پرشور در روز جهانی قدس، حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین نشان دادند.
روز قدس در اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، مردم روزه دار و ولایتمدار استان اردبیل با حضور گسترده و پرشور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس، اتحاد و همبستگی خود را از مردم مظلوم فلسطین به نمایش گذاشتند.

روزه داران اردبیلی از پیر و جوان و زن و مرد یکپارچه برای تحقق ابتکار حضرت امام خمینی (ره) و لبیک به فرامین مقام معظم رهبری و اعلام حمایت از ملت مظلوم فلسطین و از بین رفتن رژیم غاصب صهیونیستی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند.

مردم اردبیل با شعارهای کوبنده خود، وحدت امت اسلامی را عامل پیروزی ملت فلسطین در مقابل صهیونیست ها دانسته و حمایت خود را از مقاومت ملت فلسطین تا رهایی قدس شریف از چنگال اسرائیل غاصب نشان دادند.

حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، در مسیر راهپیمایی به خبرنگاران گفت: امسال روز جهانی قدس با توجه به تلاش های رژیم صهیونیستی، آمریکا و برخی کشورهای عربی در ایجاد اختلاف شدید در جهان اسلام و توطئه بر علیه کشورهای اسلامی از اهمیت فراوانی برخوردار است که مردم با درک عمیق این مساله حضور پرشورتر از سال های قبل در راهپیمایی امسال دارند.

وی افزود: مسلمانان می توانند با حفظ وحدت و همدلی نقشه های شوم دشمنان را خنثی کنند چرا که جبهه استکباری از وحدت و همدلی امت اسلامی در هراس و نگرانی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، خاطرنشان کرد: ایستادگی و مقاومت حزب الله لبنان، حماس و جهان اسلام در برابر رژیم صهیونیستی خود زمینه ساز پیروزی و بیداری اسلامی و نابودی رژیم جعلی صهیونیست است.

راهپیمایی باشکوه روز قدس را عامل مهمی برای رسیدن به آزادی قدس شریف و نجات ملت مظلوم فلسطین و غزه از چنگال رژیم جعلی صهیونیست دانست و خاطرنشان کرد: حضور گسترده و مسؤولانه مردم همیشه بیدار و خروش فریادهای رهایی بخش فلسطین، مقدمه دستیابی هر چه بیشتر به حقوق و منافع مشترک ملل اسلامی و ابراز همدردی با مردم مظلوم فلسطین و غزه به شمار می رود.

وی افزود: این حضور به ویژه در جای جای ایران اسلامی با خنثی کردن تبلیغات رسانه های بیگانه، اهداف معاندانه آنها را با شکست روبه رو کرد و نشانگر همدلی و اتحاد دنیای اسلام است.

حجت الاسلام نوروزی، مدیر استانی حوزه های علمیه اردبیل نیز در این راهپیمایی، تصریح کرد: حضور ملت ایران اسلامی در راهپیمایی امروز به معنای درک بالای سیاسی مردم در آگاهی از مسایل بین المللی و جهان اسلام و امید دهنده ملت زجرکشیده فلسطین برای دستیابی به استقلال است.

وی اظهار داشت: امروز شاهد گسترش خشونت و قتل و عام زنان و کودکان در کشورهای اسلامی به دست هم پیمانان و گروه های تروریستی ایجاد شده از سوی اسرائیل هستیم که حضور با شکوه ملت ایران اسلامی اعلام بیزاری از جنایات رژیم صهیونیستی و همپیمانان آن به ویژه آل سعود است.

مدیر استانی حوزه علمیه اردبیل خاطرنشان کرد: تداوم حضور چشمگیر مردم غیور ایران اسلامی در راهپیمایی روز قدس، همچون سال های گذشته، مهر تأییدی بر آرمان‌های بلند امام راحل(ره) و تبعیت از مقام عظمای ولایت است.

حجت الاسلام نوروزی حضور در راهپیمایی روز قدس را نشان دهنده پویایی و زنده بودن جریان اسلام گرایی در مقابله با اسرائیل دانست و اظهار داشت: اسرائیل غاصب به سرزمین‌هایی که تاکنون تصاحب کرده بسنده نمی‌کند چرا که هدف گسترده تری دارد و آن نابودی جهان اسلام است.

وی با اشاره به احادیث ائمه اطهار(ع) بر ضرورت مقابله برای منافع ملی جهان اسلام در مقابله با جبهه کفر و استکبار تأکید کرد و افزود: جنگ تحمیلی هنوز پایان نیافته و فقط مرزهای آن تغییر کرده است و به جای اینکه در ایران باشد در فلسطین است و وظیفه اسلامی ما مشارکت در نابودی استکبار و ظالمان زمان از طریق مشارکت سیاسی که همان حضور در راهپیمایی روز قدس می باشد، است.

گفتنی است؛ مردم روزه دار شهرهای مختلف استان اردبیل با لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در روز جهانی قدس حضوری گسترده داشته و پایبندی خود را به آرمان های مقدس جمهوری اسلامی به نمایش گذاشته و به حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین تاکید کردند./۲۰۲/۹۳۷/ب۱

ارسال نظرات