۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۵۰۷۲۳۴
آیت الله آل‌هاشم: 

آزادی فلسطین فراتر از مسأله عربی و قومی است

امام جمعه موقت تبریز با بیان این‌که حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس، رژیم نامشروع صهیونیستی را به استیصال بیشتری کشانده است، گفت: آزادی فلسطین فراتر از مسأله عربی و قومی، در جهان اسلام است.
آیت الله آل هاشم

آیت الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم، امام جمعه موقت تبریز امروز در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که عموم مسلمانان بر آرمان فلسطین اشتراک نظر دارند، اظهار داشت: آزادی قدس شریف اولویت اصلی مسلمانان و یکی از بزرگترین آرمان‌های جهان اسلام در عصر معاصر است.

وی با بیان این‌که ابتکار امام خمینی (ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس منجر به عدم فراموشی این مسأله مهم اسلامی شده است، خاطرنشان کرد: آن رهبر فرزانه با بینشی الهی، روز قدس را کانون وحدت مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان قرار داده است.

آیت الله آل‌هاشم با اشاره به این‌که رژیم صهیونیستی بزرگترین گروهک و رژیم تروریستی جهان است، گفت: رژیم صهیونیستی با شعار «از نیل تا فرات» اشغالگری در فلسطین را آغاز کرد، اما امروز بعد از 60 سال، ادامه حیاتش را در قتل عام زنان و کودکان جستجو می کند، در این میان سکوت شرم آور کشورهای عربی، همچون چراغ سبزی برای جنایات ضد بشری اسرائیل است.

وی تقویت روحیه مقاومت، جهاد و شهادت‌طلبی را تنها عامل مقابله با سیاست های توسعه طلبانه و خبیثانه رژیم صهیونیستی در منطقه به ویژه فلسطین اشغالی دانست و گفت: امروز حضور میلیونی ملت‌های مسلمان و حتی غیرمسلمان در دفاع از مردم مظلوم فلسطین خود گواهی بر حقانیت ملت فلسطین است.

امام جمعه موقت تبریز با بیان این‌که راهپیمایی روز قدس پایه‌های رژیم سفاک صهیونیستی را خواهد لرزاند، تصریح کرد: حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس، رژیم نامشروع صهیونیستی را به استیصال بیشتری کشانده است، به یقین طرح خاورمیانه بزرگ غرب در منطقه با هوشیاری و حضور در صحنه ملت های مسلمان، شکست خورده است.

وی خواستار انزوای رژیم صهیونیستی از سوی کشورهای اسلامی شد و خاطرنشان کرد: کاهش روابط تجاری و اقتصادی تأثیرات بسیار مهمی در کاهش تأمین مالی جنایات این رژیم خواهد گذاشت، به یقین حمایت از مردم فلسطین نباید تنها محدود به روز قدس شود، چراکه رژیم صهیونیستی ساخته و پرداخته استکبار برای استثمار و غارتگری در ممالک اسلامی است.

امام جمعه موقت تبریز با بیان این‌که اعتراضات مردمی در سطح جهان علیه رژیم صهیونیستی منجر به مقابله جدی علیه زیاده‌طلبی و پیشروی آن در منطقه می شود، گفت: مسأله فلسطین فراتر از مسأله عربی و قومی، در جهان اسلام است و حمایت از مردم بی‌گناه و مظلوم فلسطین امروز جنبه شرعی به خود گرفته است./۲۰۲/۹۳۵/ب۱

ارسال نظرات