۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۵۰۷۲۱۱
حجت الاسلام میرزا محمدی مطرح کرد؛

دعا و مناجات بهترین نسخه برای خروج از فتنه‌های آخر الزمان

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دعا جنبه تربیتی دارد، گفت: دعا و مناجات زیباترین نسخه هدایت، تربیت و خروج از فتنه‌های آخر الزمان است.
حجت الاسلام میرزا محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد میرزا محمدی، استاد حوزه علیمه در مسجد بزرگ ارگ تهران گفت: خداوند بر مبنای محبت و رحمتش وجود ملکوتی پیامبر(ص) را تربیت سپس به ایشان خلق عظیم بخشید و همه امور دنیوی و اخروی خلایق را به رسول خود واگذار کرد تا امت را از تاریکی جهالت خارج و در مسیر نورانی توحید، هدایت و تربیت کند.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) براساس آیات الهی امت را از ضلالت آشکار خارج کرد و امام علی(ع) را پس از خود به فرمان الهی جانشین خود قرار داد تا تربیت امت را عهده دار باشد که با ماجرای سقیفه این امر تغییر کرد.

حجت الاسلام میرزا محمدی با تاکید بر اینکه امام سند حقانیت قرآن است، ابراز کرد: اگر امام نباشد قرآن ضامن سعادت ابدی بشر نمی‌تواند قرار بگیرد لذا پیامبر اکرم(ص) قرآن را ملازم امیرمومنان علی(ع) قرار دادند و فرمودند: این دو تا روز قیامت هرگز از هم جدا نمی‌شوند.

استاد حوزه علیمه ادامه داد: آنهایی که قرآن را از امام علی(ع) و ایشان را از قرآن جدا کردند در حقیقت بنای شقاوت و عاقبت به شری امت را به امضا رساندند. تاریخ شاهد است که بسیاری از حافظان قرآن با فاصله گرفتن از اهل بیت(ع) به قتل امام زمانشان فتوا صادر کردند.

وی اضافه کرد: امام علی(ع) ضامن شکوفایی عقل جوامع بشری است بنابراین کنار زدن ایشان برابر است با بستن راه عقل، زمانی که امت از ایشان فاصله گرفتند عقل مردم بسته و جامعه سراسر در جهل قرار گرفت.

حجت الاسلام میرزا محمدی تصریح کرد: امامان معصوم(ع) برای نجات مردم از گمراهی با استفاده از مضامین دعا به تربیت آنان پرداختند بنابراین دعا جنبه تربیتی دارد. بدترین نوع نگاه به مکتب تربیتی دعا همان جنبه ثواب است که بیشتر مردم براساس همین عقیده به قرائت دعا می‌پردازند.

استاد حوزه علیمه ادامه داد: دعا و مناجات زیباترین نسخه هدایت، تربیت و خروج از فتنه‌های آخر الزمان است. دعا همانند آیات الهی هرگز کهنه و فرسوده نمی‌شود زیرا سراسر نور است و همانند قرآن نیاز به تفسیر دارد.

وی افزود: عمق کلام معصوم به حدی است که اگر همه علما و عقلا تا روز قیامت بر تمامی ادعیه‌ها شرح بنویسند پایان نخواهد یافت و مدام سخن تازه‌ای از آن مطرح خواهد شد.

حجت الاسلام میرزا محمدی با تاکید براینکه شیطان درپی گمراه ساختن انسان و زائل کردن عقل است، گفت: کسانی که در مسیر شیطان حرکت کند اهل سقوط خواهند شد اما حرکت در مسیر الی الله سعود انسان را در پی خواهد داشت و دعا سیر سعودی انسان به سوی خداوند متعال است./813/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات