۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۰۷۲۱۰
حجت‌الاسلام مومنی:

تعامل با افراد باید به افزایش دینداری در انسان منتهی شود

حجت‌الاسلام مومنی گفت: بر اساس روایت وارد از ائمه معصومین(ع) انسان باید با کسانی در تعامل باشد که دینداری او را افزایش دهد.
حجت الاسلام سید حسین مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسین مومنی استاد حوزه علمیه شامگاه پنج شنبه در مهدیه تهران گفت: بر اساس روایت وارد از ائمه معصومین(ع) انسان باید با کسانی در تعامل باشد که دینداری او را افزایش دهند.

وی با اشاره به روایتی از امیرمومنان امام علی(ع) عنوان کرد: با کسی مراوده داشته باشید که شک را از دل شما بیرون کند و یقین را جایگزین آن کند.

حجت‌الاسلام مومنی افزود: هر چیز یا هر شخصی که یقین و باور شما را به هر نحوی به شک تبدیل کند قابل اعتماد نیست.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: انسان باید در محضرکسی زانو بزند که سخنان او خدایی و خالصانه باشد، اثری که یک فرد با اخلاص روی مردم دارد خیلی بیشتر از فعالیت جمعی است که در کار خود اخلاص ندارند.

وی اظهار داشت: انسان باید با کسی نشست و برخاست داشته باشد که او را از رغبت به دنیا به سوی زهد و بی‌رغبتی بکشاند.

حجت‌الاسلام مومنی با بیان اینکه انسان باید سراغ کسی برود که او را از کبر و غرور به تواضع برساند، گفت: همچنین انسان باید با کسانی همنشینی داشته باشد که او را از عداوت به محبت‌ورزی بکشاند و شخص دیگر کینه‌ای به دل نداشته باشد.

وی افزود: در دنیا بالاتر از دوست داشتن امیرمومنان امام علی(ع) و اهل بیت ایشان چیزی وجود ندارد؛ زوج‌هایی که شیعه امیرمومنان امام علی(ع) هستند باید فرزند بیشتری بیاورند این حرف که می‌گویند فرزند کمتر زندگی بهتر اشتباه است.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: پدران لقمه حلال به منزل ببرند مادران برای فرزندان وقت بگذارند؛ حضرت زهرا در ۱۸سالگی چهار فرزند داشتند و برای تربیت عبادی فرزندان خود را شب‌های قدر سر شب بچه‌ها را می‌خواباند و آخر شب بیدارشان می‌کرد که مناجات کنند./۸۰۷/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات