۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۵
کد خبر: ۵۰۷۲۰۷
حجت الاسلام سعیدی:

شکرانه مال بسیار، دست گیری از دیگران است

کارشناس دینی رسانه ملی با بیان این که شکرانه هر کاری به تناسب آن خواهد بود، گفت: شکرانه مال بسیار، دست گیری از دیگران است.
حجت الاسلام سعیدی آریا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد سعیدی آریا کارشناس برنامه های معارفی صداو سیما سحرگاه امروز در برنامه ماه خدا که از شبکه اول سیما پخش شد، با بیان این که برخی از کارها انسان را از دایره محبت الهی و از میان مردم دور می کند، گفت: گناهان، غضب و بی ادبی از جمله این موارد هستند.

وی افزود: برخی از کارها هم انسان را به خدا نزدیک می کند، امیرمؤمنان می فرماید نفس مطمئنه برای انسان با تقوا و انسانی است که از برادران دینی دست گیری کند، انسان باید از دست، زبان و عملکرد مؤمن در امان باشد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که شیطان در صدد جلوگیری از کارها خیر و کمک به مؤمنان است، اظهار داشت: شیطان تمام تلاش خود را انجام می دهد که انسان کار خیری انجام ندهد و می خواهد یأس را به انسان ها منتقل کند.

وی ادامه داد: از موضوعاتی که انسان را به خدا بسیار نزدیک کرده و شیطان را بسیار عصبانی می کند رفاقت و خوش رویی مؤمن نسبت به مؤمن است، اگر انسان بخواهد به کسی کمک کند شیطان می گوید که مردم قدر محبت ها را نمی دانند.

حجت الاسلام سعیدی با بیان این که گاهی انسان نسبت به نعمت هایی که خداوند به او داده کور است، ابراز داشت: گاهی انسان همواره نعمت هایی که خداوند به دیگران عنایت کرده را می بیند اما نسبت به نعمت های خودش نابینا است.

وی عنوان کرد: اگر انسان دست مؤمنان را بگیرد خداوند دست او را خواهد گرفت، شکرانه هر کاری به تناسب آن خواهد بود به عنوان مثال شکرانه زیبایی چهره عفت است و شکرانه مال بسیار، دست گیری از دیگران به شمار می رود، روایت می فرماید خدا با انسان همانگونه برخورد می کنند که انسان ها نسبت به یکدیگر برخورد دارند.

کارشناس دینی رسانه ملی خاطرنشان کرد: اگر انسان بخشنده بوده و ستر عیب کند خداوند متعال هم همانگونه با او برخورد خواهد کرد، امام صادق(ع) می فرماید صدقه بلای حتمی را از بین می برد؛ خداوند به کار کسی مشغول می شود که به کار مردم مشغول باشد./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات