۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۵
کد خبر: ۵۰۷۲۰۴
حجت الاسلام محمدی مطرح کرد؛

انقلاب روحی و جسمی؛ نشانه قبولی روزه رمضان

استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از اهداف روزه تقوا است، اگر انسان بعد از رمضان چشم، گوش، زبان و اعضای بدن خود را کنترل کرد و تقوا حاصل شد معلوم می شود که روزه او صحیح و کامل بوده است.
حجت الاسلام رضا محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا محمدی کارشناس معارف اسلامی شامگاه پنجشنبه در برنامه شهرباران که از شبکه اول سیما پخش شد، با اشاره به لزوم مراقبت دائمی انسان ها حتی در غیر ماه مبارک رمضان گفت: در واجبات، محرمات و وظایف انسان مصالحی نهفته است که باید تأمین شود.

وی افزود: وقتی خدا یک ماه روزه را برای انسان مقرر کرده اگر انسان ها استفاده لازم را ببرند نیاز معنوی یک سال آن ها تأمین می شود، انسان باید ببیند که هدف روزه تحقق پیدا کرده است یا خیر، اگر محقق شده باشد رزق معنوی یک سال انسان تأمین است از این رو واجبات و دستورات الهی حکیمانه هستند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که خداوند متعال به تغذیه معنوی انسان توجه ویژه ای دارد، اظهار داشت: اگر روزه انسان روزه حقیقی باشد حداقل تا یک سال اهداف معنوی تأمین می شود، اگر انسان عبادتی را درست به جای آورد خداوند متعال قبول می کند.

وی ادامه داد: یکی از اهداف روزه تقوا است که اگر این امر حاصل شده باشد یعنی انسان روزه گرفته است، اگر انسان بعد از رمضان چشم، گوش، زبان و اعضای بدن خود را کنترل کرد و تقوا حاصل شد معلوم می شود که روزه او صحیح و کامل بوده است؛ این مسأله در جسم و شادابی انسان هم وجود دارد.

حجت الاسلام محمدی با بیان این که اگر انسان نسبت به مشکلات دیگران به ویژگی گرسنگی آن ها بی تفاوت باشد روزه کاملی نگرفته است، ابراز داشت: انسان باید ببیند که به لحاظ سیره و رفتار با قبل از ماه مبارک رمضان تفاوتی کرده یا این که تفاوتی در آن به وجود نیامده است، اگر تفاوت کردیم روزه اثر خود را داشته است.

وی با اشاره به اهمیت فریضه حج در اسلام عنوان کرد: همانگونه که ماه مبارک رمضان نقطه عطف سالانه برای انسان محسوب می شود حج یک نقطه عطف در عمر انسان به شمار می رود که اگر درست انجام شود انسان تأمین می شود.

کارشناس دینی رسانه ملی خاطرنشان کرد: در حج همانند ماه مبارک رمضان انسان مهمان خداوند است، انسان در ماه مبارک رمضان از خداوند می خواهد که مهمانی تمام نشود و از این مهمانی به مهمانی حج برود، اگر حج بر انسان واجب شود و انجام دهد در زمان مرگ به او گفته می شود که به دین اسلام نمرده است./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات