۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۴
کد خبر: ۵۰۷۱۹۳
امام جمعه موقت كاشان:

زيارت جامعه كبيره بهترين گزينه برای شناخت اهل بيت است

امام جمعه موقت كاشان گفت: ما بايد اهل بيت(ع) را همانگونه كه هستند بشناسيم و براي شناخت اهل بيت(ع) بهترين گزينه زيارت جامعه كبيره است.
حجت الاسلام اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار پنجشنبه شنبه شب در جلسه تفسير قرآن در مسجد آيت الله رضوي كاشاني، دين را بالاترين سرمايه انسان دانست و گفت: دين هم سبب سعادت دنيا است و هم سبب سعادت آخرت است و آخرت انسان متدين سعادت مند است.

وي افزود: همانگونه كه سرمايه هاي مادي نياز به مراقبت و حفاظت دارد به همانگونه نيز سرمايه معنوي انسان كه دين است براي پيشگيري از ويروس‌ها، آسيب‌‌ها، تهديد ها و خطرات نياز به مراقبت و پاسداري دارد.

حجت الاسلام اسلامي تبار با اشاره به اينكه اهل كتاب دين را بازيچه دست خود قرار دادند، گفت: امروز نيز برخي دين را براي خود پل پيروزي قرار داده اند و از دين به عنوان وسيله اي براي رسيدن به دنيا استفاده مي‌كنند و نان را به نرخ روز مي‌خورند.

به گفته وي، برخي دين را پل پيروزي خود قرار داده و به خودشان چهره دين دادند و خود را متدين نشان مي دهند تا مردم را به سوي خود جلب كنند تا به مسائل مادي برسند.

امام جمعه موقت كاشان در ادامه از بدعت در دين به عنوان يكي از تهديدهاي دين نام برد و عنوان كرد: امروز برخي مسائلي را مطرح مي كنند كه با دين مغايرت دارد چرا كه  بدعت در دين حرام است.

وي با اشاره به اينكه امروز براي رفع هر مشكلي به متخصص مربوطه مراجعه مي شود اما به دين كه مي رسد همه دين شناس مي شوند و در رابطه با دين اظهار نظر مي‌كنند، عنوان كرد: امروز ميكرفون به دست خيلي از افراد جامعه قرار دارد و در رابطه با دين اظهار نظر مي‌‌كنند، بنابراين يكي از نيازهاي امروز جامعه ديني، تبيين فرهنگ درخواست سند و منبع براي برخي از اظهار نظرهاي ديني است.

حجت الاسلام اسلامي‌تبار از غلو دين به عنوان يكي ديگر از تهديدهاي دين نام برد و گفت: كاسه داغ تر از آش شدن در دين يكي از آفت هاي دين است، بنابراين در مسائل ديني بايد همراه با اهل بيت(ع) بود و نبايد از اهل بيت(ع) جلو افتاد و زياده روي كرد، از اين رو اهل بيت(ع) نيز سفارش كرده اند هر آنچه در فضيلت ما مي خواهيد بگوييد، اما ما را خدا ندانيد كه ما بنده خدا هستيم.

به گفته وي، ما بايد اهل بيت(ع) را همانگونه كه هستند بشناسيم و براي شناخت اهل بيت(ع) بهترين گزينه زيارت جامعه كبيره است.

وي همچنين دين فروشي را يكي ديگر از تهديدها و آفت‌هاي دين اعلام كرد و اظهار داشت: امروز بزرگترين تهديد دين، فروختن دين به دنيا است و براي رسيدن به دنيا دين را از دست دادن است و متأسفانه برخي ديگر دين خود را مي فروشند تا ديگران به منافع دنيا برسند كه اين نوع دين فروشي، بدترين نوع دين فروشي است.

امام جمعه موقت كاشان ادامه داد: روايت است اگر جان انسان تهديد شد بايد مال خود را سپركند تا جان خود را نجات دهد، اما اگر دين انسان تهديد شد، انسان بايد جان خود را سپر كند تا دين او امان باشد كه اين امر بيانگر اهميت دين است، از اين رو بالاترين مصائب، مصيبت در دين است./۲۰۲/۱۳۰۷/ب۱

ارسال نظرات