۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۵۰۷۱۸۱
قاضی زاده هاشمی:

برخی با طرح شعار «نه به جنگ» در پی زیر سوال بردن دفاع مشروع موشکی هستند

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مقدمه سازی برای زیر سوال بردن دفاع مشروع موشکی با شعار فریبکارانه «نه به جنگ»، گفت: باور برخی هضم شدن در نظام جهانی است و یکی از بزرگان این جریان معتقد به کنار گذاشتن ارتش و موشک ها برای پیشرفت بود.
قاضی زاده هاشمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام نصر الله پژمان فر و سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی عصر پنجشنبه در نشست نخبگان فرهنگی که در حسینیه قرآن و عترت برگزار شد به بحث و گفت‌وگو پیرامون سند ۲۰۳۰ پرداختند.

در ابتدا حجت الاسلام پژمان فر با اشاره عملکرد دولت در این موضوع گفت: رییس دولت از ابتدا به روند اعتراض منتقدین سند ۲۰۳۰ معترض بود و اعتقاد به رسیدن گزارش های اشتباه به رهبر معظم انقلاب در رابطه با سند ۲۰۳۰ داشت. دکتر ظریف گفت که قید تحفظ در سند رعایت شده است اما حقوقدانان اعمال چنین تحفظی را ناممکن می دانند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نمونه ای از اجرای این سند افزود: در برخی مهد کودک های مشهد در اواخر بهمن ماه گذشته آموزش قرآن به دلیل ممنوعیت دو زبانه شدن در یکی از بندهای سند ۲۰۳۰ متوقف شده بود. همچنین در نمایشگاه مشهد، متولیان برگزاری نمایشگاه و استانداری درباره بنر و طوماری که درباره این سند در آنجا برپا شده بود متاسفانه برخورد بدی داشتند.

در ادامه بررسی و گفت‌وگو پیرامون سند ۲۰۳۰ قاضی زاده هاشمی با اشاره به پروژه یکپارچه سازی جهانی به دست صهیونیسم و غرب از طریق سازمان ها و نهادهای بین المللی گفت: بنا بر گفته یکی از سران اصلاحات اگر این نوع از قراردادها را قبول کنیم ریل گذاری های خاصی در کشور انجام می شود که دولت های بعدی نمی توانند به راحتی از آن خارج شوند. همچنین خط روشنفکری خاصی در کشور وجود داشته و دارد که در حال تطبیق خط فکری ما با غرب است و دولت با سرعت و بی دقتی قرارداد هایی که در دنباله همین خط فکری است را می پذیرد و اجرا می کند.

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی سند ۲۰۳۰ را قطعه و جزئی از یک کل بزرگ تر دانست افزود: باید به دیگر اجزای این کل نیز توجه شود. باور برخی هضم شدن در نظام جهانی است و یکی از بزرگان این جریان معتقد به کنار گذاشتن ارتش و موشک ها برای پیشرفت بود. این عده حتی بودجه موشکی کشور را پنج هزار میلیارد تومان کاهش دادند که با اعتراض و اقدام نمایندگان انقلابی مجلس اصلاح شد. اما آنان در حال فراهم کردن مقدمات زیر سوال بردن دفاع مشروع موشکی با شعار فریب کارانه «نه به جنگ» در آینده نزدیک هستند./۲۰۲/۹۳۳/ب۱

ارسال نظرات