۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۵۰۷۱۷۷

چند خبر کوتاه از خوزستان

۴۸ درصد مناصب قضاوت در خوزستان خالی است، آموزش تجوید و قرائت در دارالقرآن حضرت قائم شادگان و برگزاری دو محفل انس با قرآن به مناسبت ماه مبارک رمضان چند خبر کوتاه از خوزستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، بنا به فرا رسیدن روز قدس، جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی خوزستان طی پیامی، مردم شریف خوزستان را به جهت شرکت در راهپیمایی این یوم الله دعوت نمود.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

روز قدس، روز مقابله مستضعفين با مستكبرين است.  حضرت امام خمینی(ره)

مردم شریف و شهید پرور خوزستان همچنان که روز قدس روز اسلام و احیای آن است، همانا روز امتیاز حق از باطل بوده و می باشد.

حضرت امام(ره) با عنوان نمود آرمان قدس و فلسطین در حقیقت انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی را برجسته و هدفمند و دارای مصداق نمودند.

قطعا ابتکارِ قرار دادن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال جهت اعلام انزجار مسلمانان جهان بر جهانخواران بویژه رژیم اشغالگر قدس خود علاوه بر آنکه مبین شخصیت انقلابی حضرت امام(ره) باشد خود نتیجه برای بسط این شعیره به یکی از شعائر الله می باشد.

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی خوزستان، ضمن گرامیداشت و ارج نهادن به این مناسبت مهم و انقلابی، از شما مردم انقلابی، عزیز و همیشه در صحنه نیز دعوت می نماید با شرکت در راهپیمایی روز قدس قدمی دیگر برای لبیک به ندای ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و همچنین خلف صالح ایشان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی) در راستای آزادی قدس شریف و نابودی جرثومه فساد یعنی رژیم صهیونیستی برداریم.

۴۸ درصد مناصب قضاوت در خوزستان خالی است

فرهاد افشارنیا، رئیس کل دادگستری خوزستان، در دیدار اعضای دستگاه قضائي استان با آیت الله موسوی جزایری که در بیت نماینده ولی فقیه برگزار شد، ضمن قبولی طاعات و عبادات و تبریک هفته قوه قضائیه اظهار داشت: در جمع حاضر کارکنان اداری و قضائی، مدیران کل دستگاه های مرتبط با دستگاه قضائي استان همچون اداره کل بازرسی، ثبت اسناد و املاک، زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی، پزشکی قانونی، تعزیرات حکومتی و دادسرای ويژه روحانیت و سازمان قضائی نیروهای مسلح حضور دارند.

رئیس کل دادگستری خوزستان به ارائه عملکردی از فعالیت های دادگستری خوزستان در سال گذشته پرداخت و افزود: در ۳۲ حوزه قضائی مشغول ارائه خدمات حقوقی و قضائی هستیم و همکاران به حجم بی شماری از مراجعات مردمی برای احیای حق و اجرای عدالت پاسخ می دهند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه در سال گذشته ۵۶۱ هزار فقره پرونده به واحدهای مختلف دادگستری وارد و مورد رسیدگی قرار گرفت، اظهار داشت: نزدیک به همین مقدار را رسیدگی نهایی کرده و به صدور رأی شان پرداختیم که در مقایسه با سال ۹۴، پرونده های دادگستری خوزستان ۸درصد افزایش یافتند.

افشار نیا با بیان اینکه ۱۱ درصد پرونده ها در سال ۹۵ مختومه شدند، خاطرنشان کرد: در شوراهای حل اختلاف استان ۱۳۵ هزار فقره پرونده ثبت و ۱۲۱ هزار پرونده حل و فصل شد که ۳۴ درصد آنها با صلح و سازش بود.

وی به کمبود نیروی اداری و قضائي در دستگاه قضائي استان اشاره کرد و خاطرنشان شد: در جلسات با بزرگان قوه قضائیه مکررا کمبود نیرو را بیان کردیم و از جناب عالی جزایری تقاضامندیم این مطلب را به ریاست قوه قضائیه منعکس کنید.

رییس کل دادگستری خوزستان عنوان کرد: ۴۸درصد مناصب قضاوت در خوزستان خالی است و حجم وسیع پرونده های وارد شده تنها با ۵۲درصد مورد رسیدگی قرار می گیرد و در بخش اداری و کارمندان اداری ۶۳ درصد پست ها خالی است در حالی که جهت خدمت رسانی بهتر به مردم باید به ازای هر قاضی ۳ تا ۴ کارمند به عنوان دستیار حضور داشته باشند تا دستورات قضائی را رتق و فتق، امور بایگانی را به سرانجام و دستورات قاضی را به طرفین مکتوب و ابلاغ کنند.

این مقام مسؤل اظهار داشت: بسیاری از کارکنان اداری خواهان استعفا، انتقالی و فعالیت در دستگاه های دیگر هستند که امیدواریم مساعدت های آیت الله موسوی جزایری در زمینه جذب نیرو راهگشا باشد.

افشارنیا عنوان کرد: علی رغم سخت گیری ها و صدور مجازات های سنگین در زمینه سرقت اما رتبه اول جرم ها در خوزستان را به خود اختصاص داده است.

وی دغدغه رهبری را آسیب های اجتماعی بیان کرد و افزود: طلاق یکی از مصادیق آسیب های اجتماعی است و راهنمایی های آیت الله موسوی جزایری در این زمینه راهگشا خواهد بود.

آموزش تجوید و قرائت در دارالقرآن حضرت قائم شادگان

جعفر منیعات، مدیر دارالقرآن حضرت قائم(عج) اداره آموزش و پرورش شهرستان شادگان گفت: به منظور بهره‌مندی دانش‌آموزان از دوره‌های قرآنی در فصل تابستان، پایگاه تابستانه در این دارالقرآن راه‌اندازی شده است.

منیعات بیان کرد: قرآن‌آموزان از تمام گروه‌های سنی می‌توانند در دوره‌های آموزش صوت و لحن، تجوید قرآن و حفظ قرآن این پایگاه نام‌نویسی کنند.

وی اعلام کرد: نام‌نویسی در این دوره‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه می‌یابد و پایگاه تابستانه نیز از نیمه تیرماه فعالیت خود را آغاز می‌کند.

مدیر دارالقرآن حضرت قائم(عج) ادامه داد: همزمان با برگزاری دوره‌های قرآنی جهت جذب قرآن‌آموزان، دوره‌های ورزشی و اردو نیز پیش بینی شده است.

منیعات گفت: برگزاری کارگاه تخصصی تربیت قاری و حافظ قرآن به منظور رفع اشکال قرائت قاریان نوجوان و بزرگسال و حفظ ۵ جزء قرآن به مدت سه ماه از دیگر برنامه‌های این دارالقرآن در فصل تابستان است.

وی در پایان اظهار کرد: کلاس‌های این دارالقرآن در پایگاه تابستانه، سه روز در هفته برگزار می‌شوند. در پایان برگزاری دوره‌ها به متقاضیان گواهی‌نامه پایان دوره اعطا می‌شود.

برگزاری دو محفل قرآنی به مناسبت ماه مبارک رمضان

به مناسبت ماه مبارک رمضان، دو محفل انس با قرآن در شهرستان ماهشهر برگزار می‌شود.

اولین محفل انس با قرآن، شامگاه امروز سه‌شنبه ۳۰ خردادماه به میزبانی حسینیه باب‌الحوائج(ع)  واقع در خیابان پاسداران ماهشهر با حضور عدنان مؤمنین، حسن یزدانی و حسن دریساوی از قاریان استان برگزار می‌شود.

همچنین دومین محفل انس با قرآن در این شهرستان ساعت ۲۲ پنج‌شنبه ۱ تیرماه در حسینیه باب‌الحوائج(ع) خیابان امام شمالی شهرستان برگزار خواهد شد. در این محفل قرآنی محمدعلی عساکره، سید محمدصالح موسوی و حمید اصولی‌زاده از قاریان شهرستان به تلاوت قرآن می‌پردازند./۳۰۳/۹۴۵۶/ب۱

ارسال نظرات