۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۵۰۷۱۷۴
معاون آموزش مدرسه امام صادق اندیمشک:

محتوا و حجم کتاب های حوزوی با خواسته و نیاز طلاب مغایر است

حجت الاسلام دریکوند گفت: کتاب های حوزوی باید به صورت اصولی آموزش داده شوند و در متن ها تغییراتی صورت گیرد که چنین اقدامی نیازمند نگرشی خاص در حوزه است.
طلاب

حجت الاسلام مصطفی دریکوند، معاون آموزش مدرسه امام صادق(ع) اندیمشک، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه تحقیقات و مصاحبه ها از متقاضیان جدید الورود در حال انجام است، خاطرنشان کرد: بحث ترویج و حفظ قرآن را در سال آینده تحصیلی به صورت اصولی و کلی به همه پایه های تحصیلی سرایت خواهیم داد و در این زمینه دروس تفسیری جزء دروس اصلی آموزشی گنجانده شده که به صورت کامل اجرا خواهد گشت.

معاون آموزش مدرسه امام صادق(ع) اندیمشک ادامه دروس فقهی به صورت عملی را از دیگر فعالیت های مدنظر برای سال تحصیلی آینده برشمرد و گفت: هدف از چنین اقدامی آن است تا طلبه ها در برخوردهای اجتماعی به صورت صحیح احکام فقهی را برای سؤال کنندگان تبیین کنند و برگزاری کارگاه های آموزش مقاله نویسی را نیز در برنامه های خود گنجانده ایم.

این مقام مسؤول با اشاره به مسأله نقل و انتقالات طلاب ابراز داشت: در این زمینه طلبه هایی از مدرسه به سایر حوزه ها منتقل شدند اما طلبه های متقاضی تحصیل در مدرسه امام صادق(ع) باید همه دروس خود را پاس کرده باشند و در مصاحبه های اساتید مدرسه حدنصاب هر درس را کسب کنند و پس از تأیید اساتید مربوطه در مدرسه نام­ نویسی خواهند شد.

حجت الاسلام دریکوند با بیان اینکه 30 تا 40 طلبه را برای سال تحصیلی جدید پذیرش خواهیم کرد، افزود: برای پذیرفته شدگان سال تحصیلی جدید پیش از برگزاری دوره تثبیت، دوره های خاص قرآنی را در حد فاصل 10 تا 14 روز خواهیم داشت تا با پشتوانه قرآنی در دوره های تثبیت حضور یابند.

وی ادامه داد: 25 تا 30 طلبه در مدارس شهرستان پاسخ به شبهات و مسائل شرعی، اقامه نماز و فعالیت های تبلیغی را انجام می دهند و هماهنگی هایی برای کلاس داری «مربیان پرورشی» شده است؛ چنان که 5 طلبه در مدارس امین به صورت رسمی به تدریس اشتغال دارند.

معاون آموزش مدرسه امام صادق(ع) اندیمشک محتوا و حجم کتاب ها را با خواسته ها و نیازهای طلبه ها مغایر دانست و اظهار داشت: کتاب های حوزوی باید به صورت اصولی آموزش داده شوند و در متن ها تغییراتی صورت گیرد که چنین اقدامی نیازمند نگرشی خاص در حوزه است.

این مقام مسؤول با اشاره به کتاب های سنگین و پرمحتوا برای طلبه های پایه های اول و دوم خاطرنشان کرد: به جای اینکه وقت بیشتری برای کتب اخلاقی، قرآنی و عقاید اختصاص دهیم متأسفانه کتاب های صرف و نحو زمان بیشتری را به خود اختصاص داده اند و هر گونه فعالیت در حوزه های دیگر را از ما سلب کرده است./۳۰۲/۹۴۵۶/ب۱

ارسال نظرات