۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۵۰۷۱۷۱

اجرای طرح نخبه پروری در مدارس شهرستان رامهرمز

حجت الاسلام فراتسه با اشاره به امضای تفاهم نامه با بسیج دانش آموزی و اداره آموزش و پرورش شهرستان رامهرمز برای اجرای طرح نخبه پروری، گفت: در این طرح دانش آموزان نخبه راهنمایی و دبیرستانی گلچین شدند و دوره های فرهنگی و آموزشی «مباحث اعتقادی ـ معرفتی، سیاسی و ورزشی» برای آنها برگزار می شود.
حوزه

حجت الاسلام حسین فراتسه، جانشین مدیر حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) رامهرمز، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه امتحانات نیمسال دوم تحصیلی از 10 تا 18 تیرماه ادامه خواهد یافت، افزود: پیش از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان کلاس های فوق العاده برای رفع اشکال و اتمام کتب حوزوی ترتیب دادیم و همچنین دوره های فوق العاده ای را به صورت استادیاری برای طلبه های ضعیف الدرس برگزار کردیم.

جانشین مدیر حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) رامهرمز با اشاره به اینکه طلاب مدرسه از مربیان طرح صالحین هستند، اظهار داشت: در خود حوزه فرمانده سپاه، امام جمعه و امام جمعه موقت شهرستان در سلسله نشست های بصیرتی سیاسی حضور پیدا می کنند و در کنار آن پخش کلیپ های سیاسی و تبیین سخنان رهبری را در برنامه ها گنجانده ایم.

این مقام مسؤول با اشاره به امضای تفاهم نامه با بسیج دانش آموزی و اداره آموزش و پرورش شهرستان برای اجرای طرح نخبه پروری ابراز داشت: در این طرح دانش آموزان نخبه راهنمایی و دبیرستانی گلچین شدند و در حوزه و مکان های تفریحی دوره های فرهنگی و آموزشی «مباحث اعتقادی ـ معرفتی، سیاسی و ورزشی» برای آنها برگزار می کنیم تا در صورت تصدی مقام های استانی و کشوری از هم اکنون با معارف دینی آشنا شوند.

حجت الاسلام فراتسه با بیان اینکه چنین طرحی می تواند جنبه عمومی بیابد، خاطرنشان کرد: برخی مساجد و ارگان های فرهنگی از همین دانش آموزان عضوگیری کردند و با وجود هزینه های بالا اما با جدیت پیگیر هستیم که در این زمینه از اساتید حوزه و دانشگاه بهره می بریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت گروه های ملی گرا و باستان گرا در شهرستان رامهرمز گفت: دو کارگاه با حضور اساتید اعزامی در روزهای پنج شنبه و جمعه به مدت 10 ساعت برای طلبه های مدرسه و نیروهای مؤمن و انقلابی شهرستان برگزار کردیم.

جانشین مدیر حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) رامهرمز با بیان اینکه باستان گرایی بیشتر از وهابیت و یمانی گری در شهرستان رامهرمز فعالیت دارد، عنوان داشت: باستان گرایی، زردشت گری و تصوف و ملی گرایی در شهرستان شدید است و در این باره گزارش مفصلی به دفتر تبلیغات ارائه شده است و با برگزاری چند کارگاه نمی توان مقابله کرد و برای ما به یک گرفتاری شدید تبدیل شده است./۳۰۳/۹۴۵۶/ب۱

ارسال نظرات