۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۵۰۷۱۶۸
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

روز جهانی قدس، روز همگرایی امت اسلامی علیه استکبار جهانی است

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روز جهانی قدس روز همگرایی امت اسلامی علیه استکبار جهانی است، گفت: متأسفانه کشورهای اسلامی اولویت ها را کنار گذاشتند و به برخی مسائل غیر ضروری می پردازند در صورتی که امروز مسأله فلسطین باید مهم ترین مسأله جهان اسلام باشد.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران عصر امروز در نشستی با معاونان تبلیغ شهرهای استان با اشاره به فرا رسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، این روز را روز دفاع از فریاد مظلوم در برابر ظلم ظالمان دانست.

وی با بیان این که روز قدس فرصتی برای آگاه سازی ملت های جهان نسبت به مظلومیت مردم مظلوم فلسطین در برابر ظلم صهیونیست ها است، افزود: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی پرچم دار دفاع از مظلومان در جهان با جبهه کفر در حال مبارزه است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی فردا پیام ملت های مسلمان را رساتر از هر زمان دیگری به گوش جهانیان خواهند رساند، خاطرنشان کرد: ملت آگاه و بصیرت ایران اسلامی با وحدت و همبستگی در روز جهانی قدس فریاد « مرگ بر اسرائیل» را سر خواهند داد تا به زودی این غده سرطانی از پیکره جهان اسلام برداشته شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از روز جهانی قدس به عنوان تجلی قدرت اسلام یاد کرد و با بیان این که جهانیان بار دیگر در چنین روزی عزت و اقتدار امت اسلامی را به عینه خواهند دید، بیان داشت: با حضور گسترده مردم در این راهپیمایی با عظمت اندام جبهه کفر و استکبار در جهان به لرزه در خواهد آمد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که حضور در راهپیمایی عظیم روز جهانی قدس موجب تقویت اسلام ناب در جهان می شود، تصریح کرد: حضور در راهپیمایی روز قدس تجلی وحدت و همدلی امت اسلامی در مبارزه با کفر و صهیونیست است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روز جهانی قدس روز همگرایی امت اسلامی علیه استکبار جهانی است، خاطرنشان کرد: متأسفانه کشورهای اسلامی اولویت ها را کنار گذاشتند و به برخی مسائل غیر ضروری می پردازند در صورتی که امروز مسأله فلسطین باید مهم ترین مسأله جهان اسلام باشد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ملت های مسلمان در روز جهانی قدس با خروش خود علیه ظلم و بیدادگری قیام خواهند کرد، گفت: روز جهانی قدس روز به اهتزاز در آمدن پرچم حق و عدالت خواهی در جهان اسلام است.

حجت الاسلام صادقی نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را نشان دهنده دور اندیشی امام خمینی(ره) عنوان کرد و افزود: مبارزه با صهیونیسم و دفاع از حق مظلوم در برابر ظالم از آرمان های متعالی امام خمینی(ره) در طول عمر با برکت ایشان بود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام خمینی(ره) با پیروزی نهضت عظیم اسلامی در برابر قدرت های جهانی زمینه بیداری ملت های جهان از خواب غفلت را فراهم کردند، گفت: امام راحل نهضت عظیم مقابله با جبهه کفر را با پیروزی انقلاب اسلامی در جهان نهادینه کردند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که امروز نیز اندیشه های والای امام خمینی(ره) همچنان پویا و زنده است، ادامه داد: یکی از مهم ترین آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نابودی رژیم غاصب صهیونیستی بود که این آرمان به زودی و در آینده ای نزدیک محقق خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که ملت های جهان به ویژه امت اسلامی نباید چشمان خود را بر روی جنایت های آشکار رژیم صهیونیستی ببندند، تصریح کرد: امروز این رژیم جعلی عامل بسیاری از بحران های منطقه ای و جهانی است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که در روز جهانی قدس امید و آرزوی ملت مظلوم فلسطین تحقق پیدا خواهد کرد، گفت: این مردم بی گناه در سایه حمایت های مستکبران عالم از رژیم غاصب صهیونیستی امروز در بحرانی ترین شرایط ممکن زندگی می کنند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که رژیم صهیونیستی در دهه های اخیر انسانیت را کنار گذاشته و فجیع ترین جنایت های قرن را در حق مردم مظلوم فلسطین انجام داده است، افزود: امروز نابودی این رژیم جعلی باید مهم ترین آرمان و هدف امت اسلامی باشد که یکی از مهم ترین راه های تحقق این آرمان زنده نگه داشتن روز جهانی قدس است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز مسأله فلسطین و قدس شریف منشأ بیداری اسلامی و عامل عزت و اقتدار دینای اسلام است، خاطرنشان کرد: امروز دنیای کفر و استکبار به سرکردگی آمریکای جنایت کار تلاش می کنند تا با طرح مسائل انحرافی، موضوع فلسطین را بی اهمیت جلوه دهند.

وی با بیان این که روز جهانی قدس یک فرصت ارزشمندی برای اثبات حقانیت دین و آرمان های اسلامی است، تصریح کرد: حضور مردم مسلمان کشورمان با زبان روزه نشان دهنده اهمیت والای روز جهانی قدس در آموزه های دینی ما است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی اشاره کرد و با بیان این که امروز تبلیغ دین و ارزش های اسلامی یک ضرورت انکار ناپذیر در جامعه است، گفت: با تبلیغ مبانی دینی در جامعه می توانیم بسیاری از معضلات و مشکلات فرهنگی و اجتماعی را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که متأسفانه دین در جامعه ما غریب است و مبلغان دینی باید تلاش کنند تا دین و احکام اسلامی را از غربت بیرون آوردند، تصریح کرد: امروز رسالت روحانیت در گسترش احکام و مبانی دینی در جامعه بسیار سنگین تر از هر زمان دیگری است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه با اشاره به این که تبلیغ دین در جامعه امروز نیازمند ابزار و شرایط خاصی است، خاطرنشان کرد: بهره گیری از ابزارهای نوین تبلیغی اثرگذاری تبلیغ دین را دو چندان خواهد کرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از روحانیت به عنوان میراث داران انبیا و اولیای الهی یاد کرد و با بیان این که امروز در زمان غیبت رسالت روحانیت همان رسالت ائمه معصومین(ع) است، بیان داشت: مبلغان دینی باید ضمن بهره گیری از ابزار روز تبلیغ و همچنین تقویت بنیه علمی خود در جهت تحقق رسالت واقعی خود گام بردارند./۲۰۲/۹۵۰/ب۱

ارسال نظرات