۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۷۱۶۱

چند خبر کوتاه از استان ایلام

آمادگی پلیس برای برقرای امنیت در راهپیمایی روز جهانی قدس، نقش برآب شدن نقشه های دشمن با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس و راه اندازی ۲ مسیر جدید پروازی در فرودگاه ایلام عناوین چند خبر کوتاه از استان ایلام است.
خبر کوتاه

به گزارش خبرگزای رسا در ایلام، حمید فتاحی، فرمانده انتظامی شهرستان ایلام، امروز در جمع خبرنگاران ایلام، اظهار داشت: به منظور تأمین نظم وامنیت راهپیمایی عظیم روزجهانی قدس در روز جمعه پایانی ماه مبارک رمضان برنامه ریزی های لازم طراحی وتدابیر عملیاتی لازم اندیشیده شده است.

وی افزود: نیروهای پلیس در قالب گشت‌های محسوس و نامحسوس سواره و پیاده و نیز با استقرار اکیپ‌های ثابت در تمام مسیرهای راهپیمایی و تمام ورودی‌ها و گلوگاه‌ها، امنیت و آرامش این مراسم عظیم را تأمین خواهد کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام گفت: در روز جهانی قدس پلیس دوشاوش مردم در این راهپیمایی مقدس شرکت کرده و دست در دست ملت مشت‌های گره کرده‌اش را بر دهان استکبار و دشمنان اسلام خواهد زد.

فتاحی در پایان ضمن ابراز همدردی با ملت مظلوم فلسطین از عموم شهروندان خواست به منظور برقراری نظم و امنیت مراسم راهپیمایی عظیم روز جهانی قدس با خادمان خود در نیروی انتظامی همکاری صمیمانه داشته باشند.

حضور در راهپیمایی روز قدس نقشه دشمنان را نقش بر آب خواهد کرد

حجت الاسلام سید مصطفی موسوی، امام جمعه سیروان در گفت وگو با رسانه ها در ایلام، اظهار کرد: روز قدس روز تجلی شکوه و عظمت امت اسلام، رستاخیز استکبارستیزی مسلمانان جهان و روز وحدت انسان‌های حقیقت‌طلب و عدالت‌خواه و روز ستیز همیشگی با ظلم و بیداد است.

وی افزود: در برهه کنونی که نقاب نفاق از چهره برخی مرتجعان منطقه‌ای برداشته شده، ضرورت دارد که مسلمانان همدل و هم صدا در سراسر عالم، یک‌بار دیگر و بلندتر از همیشه آرمان فلسطین را فریاد کنند و به نظام سلطه حاکم بر جهان گوشزد کنند که تلاش‌های مذبوحانه آنان برای محو آرمان فلسطین بیش از هر زمان دیگری در آستانه فرو ریختن و نابودی است.

امام جمعه سیروان بیان کرد: به این وسیله از آحاد امت اسلامی، تمام روزه داران عزیز و خصوصا تمام اقشار و مردم ولایت مدار شهرستان سیروان دعوت می کنم تا دست در دست هم با اراده‌ای راسخ، خشم خود از دشمنان ظالم و بی‌عدالت را نشان دهند و پس از یک ماه عبادت خالصانه در ماه مبارک رمضان، با شرکت در راهپیمایی روز قدس، بار دیگر با آرمان‌های امام راحل، انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بیعت کرده و نقشه های دشمنان قسم خورده این انقلاب را نقش بر آب کنند، تا استکبار جهانی بداند که مسأله  فلسطین همچنان مسأله اول عالم اسلام است.

وی با اشاره به اینکه همه باید در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند، تاکید کرد: باید فریاد روز قدس در جهان طنین‌انداز شود، نباید فراموش کرد که قبله نخست مسلمین غصب شده و باید به زودی به جهان اسلام باز گردد؛ و مردم باید با حضور خود به مستکبران، آمریکا، صهیونیست ها و ایادی و غلامانشان بفهمانند که در برابر وحدت، عزت و قدرت امت اسلام محکوم به سقوط هستند.

۲ مسیر جدید پروازی در فرودگاه ایلام راه اندازی می شود

علی متانت، مدیر فرودگاه شهدای ایلام، گفت:  با استفاده از جدیدترین هواپیماهای خریداری شده ایران ایر(ای.تی.آر)،در آینده نزدیک در دو مسیر جدید و پرتقاضا پرواز خواهیم داشت.

وی از مکاتبه با تهران برای برقراری پروازهای جدید با ای. تی. آرها خبر داد و گفت: فرودگاه ایلام برای افتتاح دو مسیر جدید تهران - ایلام و همچنین ایلام- اصفهان منتظر حضور ناوگان جدید هما در این فرودگاه است.

متانت اظهار داشت: در حال حاضر فرودگاه ایلام در طول هفته در مسیر تهران- ایلام روزی سه پرواز دارد و با توجه به نیاز استان برقراری پرواز دوباره در مسیر تهران- ایلام در برنامه اصلی فرودگاه است.

مدیر فرودگاه ایلام ادامه داد: تاکنون در مسیر ایلام- اصفهان هیچ پروازی نداشته‌ایم و در صورت ورود ای. تی. آرها به ایلام حتما این مسیر جدید افتتاح خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن عید فطر و افزایش تقاضا برای سفرهای زیارتی در خصوص آخرین وضعیت پرواز عتبات عالیات در فرودگاه ایلام، گفت: بیشتر هواپیمایی پویا پروازها در مسیر نجف را از این فرودگاه انجام می داد که به دلیل خرید هواپیماهای جدید در حال اخذ مجوز برای هواپیماهای خود است و به محض حل مشکل ناوگانی این شرکت پروازها مجددا از سر گرفته می‌شود./303/879/ب1

ارسال نظرات