۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۵۰۷۱۵۰
امام جمعه موقت کرمان:

یاد مرگ بهترین راه برای کنترل نفس است

حجت الاسلام عرب پور با بیان این که یاد مرگ انسان ها را از لذات دنیوی دور می کند، گفت: انسان زمانی می تواند بنده خوبی برای خدا باشد که بتواند غرایز نفسانی خود را در دنیا کنترل کند و یاد مرگ بهترین راه برای کنترل غریزه نفسانی است.
حجت الاسلام و المسلمین مهدی عرب پورمدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام مهدی عرب پور امام جمعه موقت کرمان امروز عصر در حسینیه ثارالله کرمان، گفت: یادآوری مسأله معراج پیامبر یکی از موضوعاتی بوده که خداوند در قرآن از آن نامر برده است.

وی افزود: یکی از خصوصیات مشترک پیامبران در دنیا این بود که همه برای رسالت خود معجزاتی می آوردند تا رسالت خودشان را به دیگران بیان کنند و بگویند ما پیام آور الهی هستیم و از سوی خدا پیام هایی را داریم.

حجت الاسلام عرب پور با بیان این که معجزه پیامبر اکرم، قرآن است، ابراز داشت: یکی از بزرگترین نعمت های الهی که خداوند برای انسان ها در دنیا آورده، این است که سبک درست زندگی کردن را به وسیله قرآن به بندگانش یاد داده و انسان ها زمانی می توانند بنده خوب خدا باشند که به قرآن عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: دونیمه شدن ماه یکی از موضوعاتی بوده که خداوند در قرآن کریم از آن نام برده و تمام فرقه ها شیعه و سنی آن را قبول دارند.

استاد حوزه علمیه کرمان با توجه به این که لجباز بودن یکی از صفات شیطانی محسوب می شود، تصریح کرد: یکی از خصوصیات کفار دوران پیامبر این بود که با وجود معجزه از سوی پیامبر بازهم دست از مشرک بودن خود برنمی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: معجزه به کاری ممکن گفته می شود که از دست بندگان خارج بوده و فقط پیامبران با اذن، از سوی خدا انجام می دهند تا بتوانند رسالت خودشان را در دنیا اثبات کنند.

حجت الاسلام عرب پور با اشاره به این که در آستانه قیامت ماه و خورشید کم نور و ستارگان درهم می پیچیند، ادامه داد: شکر نعمت از خدا را باید همه انسان ها یاد بگیرند و سعی کنند از نعمت های خدا خوب استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: درست استفاده کردن از نعمت های خدایی را باید انسان ها در زندگی خود یاد بگیرند و سعی کنند از نعمت های خدا در راه درست استفاده کنند و به راه گناه مرتکب نشوند.

حجت الاسلام عرب پور در پایان با بیان این که یاد مرگ انسان ها را از لذات دنیوی دور می کند، گفت: انسان زمانی می تواند بنده ی خوبی برای خدا باشد که بتواند غرایز نفسانی خود را در دنیا کنترل کند و یاد مرگ بهترین راه کنترل غریزه نفسانی است./202/9707/ب1

ارسال نظرات