۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۵۰۷۱۴۹
امام جمعه خرم آباد:

مبارزه با فساد در اولویت کار دادگستری باشد

نماینده ولی فقیه در لرستان برقراری امنیت و عدالت را از وظایف مهم دستگاه قضا عنوان کرد و گفت: در این راستا مبارزه با فساد باید در اولویت کار این دستگاه باشد.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خررم آباد، بعدازظهر امروز در دیدار با کارکنان دادگستری لرستان به مناسبت هفته قوه قضای که در بیت امام جمعه خرم آباد برگزار شد، گفت: تفکر و تعهد را دو ویژگی برجسته شهید بهشتی عنوان کرد و گفت: تفکر شهید بهشتی برگرفته از اسلام ناب محمدی است.

اندیشه های شهید بهشتی در جامعه مغفول مانده است

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه شهید بهشتی با اینکه مدتها در غرب بود و آشنایی نزدیکی هم با تفکر غربی داشت و هیچ گاه تحت تأثیر تفکر غربی قرار نگرفت، افزود: امروز اندیشه سیاسی او در حکومت و اداره جامعه مغفول واقع شده است.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی از ابتدای انقلاب مسائل اقتصادی و مباحث مرتبط با تولید، ثروت و و اقتصاد مقاومتی را به صورت جزوه بیان می کرد، خاطرنشان کرد: این شهید والامقام امنیت، عدالت و معیشت را از نیازهای مردم به حکومت می دانست.

برآورده کردن نیازهای امنیت و عدالت از وظایف دستگاه قضایی است

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم را بهتر از رسیدگی به پرونده های جرائم است، اظهار کرد: برآورده کردن نیازهای امنیت و عدالت از وظایف دستگاه قضایی است.

وی ایجاد امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم را از وظایف مهم دادگستری عنوان کرد و گفت: مبارزه با فساد به ویژه فساد اقتصادی از انتظارات مهم مردم از مجموع دستگاه قضایی است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه عملکرد و اقتدار همراه با عدالت دستگاه قضایی تضمین کننده اعتماد مردم است، خاطرنشان کرد: در جهت محقق ساختن اعتماد و رضایت مردم این دستگاه باید نقش آفرین باشد.

وی با بیان اینکه سلامت دستگاه قضایی از نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی است، عنوان داشت: آرامش و امنیت موجود در استان لرستان نتیجه خدمات این دستگاه است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به وجود افراد آگاه، متعهد و دانا در دستگاه قضایی یادآور شد: این دستگاه تحت تأثیر هیچ جریانی قرار ندارد و مجموع دستگاه قضایی استان لرستان عملکرد رضایت بخشی از نظر بیشتر مردم دارد.

وی  کوتاه کردن مسیر دادرسی و رسیدگی به پرونده های جرائم رخ داده شده را از  دیگر انتظارات مردم از دادگستری عنوان کرد و گفت: مبارزه با فساد باید در اولویت دادگستری باشد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به نامناسب بودن وضعیت زندانهای استان لرستان اظهار داشت: دادگستری در این راستا باید بیشتر توجه داشته باشد و از تعرض به نوامیس و مال مردم که لازمه برقراری امنیت اجتماعی است، جلوگیری کند./202/9459/ب1

ارسال نظرات