۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۵۰۷۱۴۷
آیت الله آل‌هاشم: 

عزم و اراده جدی لازمه ترسیم زندگی سعادتمند است

امام جمعه موقت تبریز اشاره به این‌که حرکت به سمت فضائل اخلاقی و دوری از رذایل انسان را از پرتگاه سقوط نجات می دهد، تصریح کرد: عزم و اراده جدی لازمه ترسیم زندگی سعادتمند و مورد رضایت الهی است.
آیت الله آل هاشم

آیت الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم، امام جمعه موقت تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که روزهای پایانی ماه رمضان فرصتی برای تحکیم معارف، فضائل و مکارم اخلاقی کسب شده در طول این ماه مبارک است، اظهار داشت: خداوند متعال به تمامی روزه‌داران در عید فطر جوایز معنوی خود را عطا می کند.
وی با بیان این‌که ماه مبارک رمضان فرصتی برای جلب رضای حق تعالی و در نتیجه تقرب به درگاه الهی است، خاطرنشان کرد: هر کسی که از فرصت ماه رمضان نهایت استفاده معنوی را داشته باشد، پیروز میدان بوده و هر که در غفلت ماند، ضرری جبران ناپذیر شامل حال او شده است.
امام جمعه موقت تبریز با اشاره به این‌که کسب فضائل معرفتی و تقوای الهی در ماه رمضان با انجام واجبات و ترك محرمات حاصل می شود، خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) در حدیثی می فرمایند؛ هر كس به آنچه كه خدا بر او واجب كرده عمل کند، او از بهترين مردم است.
آیت الله آل‌هاشم خواستار بهره‌مندی عموم روزه‌داران از روزهای پایانی ماه مبارک رمضان شد و گفت: آنچه مسلم است؛ افراد سست ایمان و بی اراده هرگز به جایى نمى‏ رسند، از این رو باید با عزم جدی برای ادامه سبک زندگی الهی پس از پایان ماه مبارک رمضان نیز تصمیم‌های مهم بگیریم.
وی با اشاره به این‌که حرکت به سمت فضائل اخلاقی و دوری از رذایل انسان را از پرتگاه سقوط نجات می دهد، تصریح کرد: عزم و اراده جدی لازمه ترسیم زندگی سعادتمند و مورد رضایت الهی است، بنابر این با در تهذیب نفس، اخلاق و سیر و سلوک الى الله اراده و نیت قاطع داشته باشیم.
امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: چه خوب است در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان؛ با خدای خود عهد ببندیم که همان بندگی خالصانه در این ماه عزیز را در دیگر ایام سال نیز ادامه خواهیم داد، در حقیقت این عهد و پیمان کاملا به نفع خود بنده است، چراکه حضرت باری تعالی نیازی به بندگانش ندارد.
آیت الله آل‌هاشم استغفار، توبه و تصمیم برای جبران گذشته را یکی از مهم‌ترین پیمان‌های بنده حقیقی با پروردگار متعال در این روزها دانست و گفت: باید راه‌های جلب رضایت الهی را شناخت و برای جلب خوشنودی حضرت حق است، در شب ها و روزهای باقیمانده از این ماه مبارک، حال معنوی لیالی قدر را به دیگر احوال خود تعمیم دهیم./935/ت
۳۰۲/ج۱

 

ارسال نظرات