۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۵۰۷۱۴۱

وزارت اوقاف مصر به سلفی‌ها هشدار داد

وزارت اوقاف مصر به سلفی‌ها هشدار داد در صورت کارشکنی در اجرای مراسم برگزاری نمازهای ماه رمضان خصوصا عید فطر با برخورد ماموران امنیتی مواجه خواهند شد.
شیخ جابر طایع، رییس بخش دینی وزارت اوقاف مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ جابر طایع رییس بخش دینی وزارت اوقاف مصر تاکید کرد که مخالفت سلفی‌ها و سایر جریان‌های منتسب به اسلام با برگزاری نماز در مکان‌های تعیین شده، قانونا و شرعا جرم است.

وی خاطر نشان کرد که نیروهای امنیتی ضمن هماهنگی‌های انجام شده با وزارت اوقاف با هرگونه قانون شکنی و ایجاد آشوب و ناامنی از سوی سلفی‌ها به شدت برخورد خواهند کرد.

رییس بخش دینی اوقاف مصر افزود: امامان جماعت و بازرسان اوقاف دارای کارت ضابط قضایی هستند که به موجب آن می‌توانند با هرگونه ک/رشکنی برخورد و فورا ماموران امنیتی را نسبت به اتخاذ تدابیر لازم مطلع سازند.

عالم اهل سنت مصر با اشاره به حضور حداکثری ائمه جماعت و بازرسان اوقاف در سراسر کشور برای برقراری هرچه بهتر نماز عید فطر اظهار داشت: با تصمیم اوقاف و نظارت مسؤولان امنیتی در هر شهرستان یک اتاق فکر مرکزی جهت بررسی شرایط و برخورد مناسب در صورت نیاز تشکیل شده است.

شیخ طایع در پایان تصریح کرد که تعداد مکان‌های مشخص شده برای برگزاری نماز عید فطر ثابت و تغییر نخواهد کرد و در صورت هرگونه تغییر در برنامه‌ها، از طریق سامانه رسمی وزارت و مجاری مشخص شده به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

گفتنی است وزارت اوقاف مصر از ماه رجب در راستای جلوگیری از افزایش افراط‌گرایی و پرهیز از گسترش اندیشه‌های تروریستی اجازه برگزاری هرگونه مراسم دینی خارج از چهارچوب مشخص شده از سوی وزارت را به هیچ یک از گروه‌های دینی و سیاسی نداد.

این تصمیم اوقاف با مخالفت سلفی‌های مصر مواجه شد که سهم خود در تبلیغ مسائل دینی در جامعه مصر را بسیار بالا می‌دانند./981/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات