۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۵۰۷۱۳۶
استاد درس خارج حوزه علمیه قم:

متقیان همواره رضای الهی را مدنظر قرار می دهند

حجت الاسلام فاطمی گفت: متقیان همه زندگانی خود را از آن خداوند می دانند، برای همین رفتار خود را به گونه ای تنظیم می کنند که بر اساس رضای خداوند باشد.
درس تفسیر حجت الاسلام سید احمد فاطمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد فاطمی در جلسه تفسیر قرآن کریم که ظهر امروز در مسجد نو واقع در میدان آستانه قم برگزار شد، با اشاره به آیه 30 سوره نحل گفت: انسان ها به دو دسته کسانی که با دین مداری زندگی خود را می چرخانند و کسانی که در برابر دین و دستورات الهی به لجاجت می پردازند، تقسیم می شوند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: متقیان به لحاظ عمل، اخلاق و اعتقاداتشان پاک زندگی می کنند؛ اینها معتقد هستند که خداوند آنها را خلق کرده و همه زندگانی خودشان را از آن خداوند می بینند، برای همین همه رفتار خود را به گونه ای تنظیم می کنند که بر اساس رضای خداوند باشد.

وی افزود: متقیان نسبت به اعمال خودشان بسیار مراقب هستند و قبل از انجام هر کاری در نظر می گیرند که این کار حق یا باطل است.

حجت الاسلام فاطمی با اشاره به آیه «قلیل من عبادی الشکور» عنوان کرد: اکثر انسان ها در طول تاریخ بشریت، انسان هایی هستند که عقل، دین و رضای خداوند را فدای شهوات دنیوی خود می کنند، چراکه شیطان و نیروهای او از بیرون و نفس ازدرون سبب غفلت اینها از دین و عقل شده و شهوت بر آنها غلبه می کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در این فرصت باقیمانده باید از خداوند بخواهیم تا ما را از اقلیت متقیان قرار داده و ما را مشمول عنایات ویژه خود قرار دهد.

وی در پایان با اشاره به کیفیت قبض روح متقیان ابراز داشت: فرشتگان قبض روح که به سراغ متقیان می آیند در همان ابتدا سرای بهشت، عاقبت بخیری و همنشینی با انبیا را به وی بشارت می دهند و خداوند نیز در قبال زندگی اندک دنیایی به او یک زندگی جاودانه عنایت می کند که در آن نه دردی و نه رنجی به آنها نمی رسد./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات