۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۵۰۷۱۳۴
علمای بحرین:

دفن مخفیانه شهدا خروج از اسلام و انسانیت است

علمای بحرین، دفن مخفیانه و اجباری شهدا از سوی آل خلیفه را نشان دهنده خروج نظام از اسلام و انسانیت عنوان کردند.
علمای بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، علمای شیعه بحرین با صدور پیامی، دفن مخفیانه شهید نبیل عبدالله السمیع از سوی نیروهای آل خلیفه را به شدت محکوم و بر لزوم مشارکت گسترده در مراسم عزای وی تأکید کردند.

در این پیام آمده است: دفن مخفیانه و اجباری، نه تنها خروج آشکار از احکام اسلام و ظلم و ستم طایفه ای به شمار می آید بلکه خروج از انسانیت و اخلاق و عرف بشری محسوب می شود. این اقدام یک شاهد علیه وحشی گری نظام و هراس قاتلان بزدل از رسوا شدنشان است.

علمای بحرین افزودند: ملت فداکار به خوبی می بیند که افسار دستگاه خونریز و سیاه نظام از هم گیسخته و به ارتکاب قتل و تسویه معارضان به صورت غیرقانونی می پردازد و در پوشش قضایی نظامی در مسائل اجتماعی دخالت کرده و هر زمان که احساس کنند برای فرار قاتلان از پیگرد و مجازات از این روش بهره می گیرند.

آنان اظهار داشتند: جنایت این دستگاه سیاه در قتل شهید مصطفی حمدان نمایان شد چرا که نظام هیچ واکنشی به قاتلانی که گلوله را به سوی سر این شهید شلیک کردند، توجهی نداشته و این جنایت تاکنون از سوی نظام مسکوت باقی مانده است.

در ادامه این پیام تصریح شده است: بر همین اساس است که فاجعه الدراز نیز بدون عکس العمل ماند و برای سرپوش بر این جنایت ها نیز پیکر شهدا بدون اذن خانواده ها به صورت اجباری از سوی نظام دفن شده و قبرهای آنان تا چند روز در محاصره قرار داشتند.

علمای بحرین با اشاره به تکرار این دفن اجباری برای شهدای آزادی طلب نظیر نبیل السمیع ادامه دادند: برای روشن شدن ابعاد جنایت های این دستگاه خونریز به تحقیق بین المللی نیاز است چرا که هیچ اعتمادی به نظام دیکتاتوری و سازمان های سرکوبگر آن وجود ندارد.

آنان از ملت وفادار خواستند به صورت گسترده در مجلس عزای شهید نبیل السمیع حضور یافته و در راستای وفاداری به خون پاک شهدا، قاتلان بزدل را به چالش بکشند./980/ب902/د

ارسال نظرات