۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۵۰۷۱۳۲
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج ابوالقاسم:

رهبانیت و انزوا نقطه مقابل دین‌داری است

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبانیت و انزوا را نقطه مقابل دین‌داری توصیف کرد و گفت: خداوند در مقابل گوشه‌گیری و انزوا به بهانه عبادت موضع جدی گرفته است.
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم امروز در آیین بیان درس‌های قرآنی آستان مقدس حضرت معصومه(س) که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد حقیقت «ذکر» در اسلام را یکی از کنش‌های تربیتی توصیف کرد و اظهار داشت: هویت «ذکر» یعنی کشف آن چیزی که نمی‌دانیم؛ بر این اساس اسلام تذکر را برای توجه دادن به آنچه توجه نداریم قرار داده است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با شاره به این‌که خداوند متعال راه سعادت را در فطرت بشر قرار داده است، عنوان داشت: گاهی مؤمن به دلیل غفلت مسیر را به انحراف می‌رود بر این مدار لازم است او با تذکر متوجه حقایق اطراف خود بشود.

وی ادامه داد: لقمان حکیم در نصیحت‌های خود به فرزندش می‌فرماید «یا بنی علیک بالموعظة فاعمل بها فانها عند العاقل أحلی من العسل الشهد؛ فرزندم نصیحت را بپذیر و به آن عمل کن که نصیحت نزد عاقل از عسل ناب شیرین‌تر است.»

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اهمیت تعجیل در امر خیر از منظر شرع مقدس اسلام ابراز داشت: خداوند متعال انسان‌ها را در قرآن کریم به سه دسته اصحاب یمین، شمال و سابقان تقسیم کرده است؛ بر این اساس توصیه اکید به امت اسلام شده است که مؤمن بر نماز اول وقت خود اهتمام کامل داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاج ابوالقاسم در ادامه با اشاره به اینکه انسان نگهبان اموال در دنیا است، گفت: انسان مالک حقیقی اموال در دنیا نیست بر این مدار توحید در اموال حقیقتی است که مسیر سعادت بشر برمدار این تفکر استوار شده است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به آیه 20 سوره حدید به ترسیم مراحل زندگی انسان در دنیا پرداخت و ابراز داشت: زندگی انسان از منظر قرآن پنج مرحله دارد تا جایی که خداوند متعال در آیه 20 سوره حدید این حقیقت را چنین توصیف کرده است که «بدانید که زندگانی دنیا به حقیقت بازیچه‌ای است طفل‌اند و لهو و عیّاشی و زیب و آرایش و تفاخر و خودستایی با یکدیگر و حرص افزودن مال و فرزندان. در مثل مانند بارانی است که گیاهی در پی آن از زمین بروید که برزگران (کفار دنیاپرست) را به شگفت آرد و سپس بنگری که زرد و خشک شود و بپوسد؛ و در عالم آخرت (دنیاطلبان را) عذاب سخت جهنم و (مؤمنان را) آمرزش و خشنودی حق نصیب است؛ و باری، بدانید که زندگانی دنیا جز متاع فریب و غرور چیزی نیست.»

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری در پایان رهبانیت و انزوا را نقطه مقابل دین‌داری توصیف کرد و گفت: خداوند متعال در مقابل گوشه‌گیری و انزوا به بهانه عبادت موضع جدی گرفته است تا جایی که صراحتاً در قرآن کریم آمده است که اسلام از رهبانیت به دور است./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات