۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۵۰۷۱۲۶
حجت الاسلام نظافت:

قصاص از مصادیق رحمت الهی است

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) با اشاره به اینکه مبارزه با ظالمان، مستکبران و مفسدان هم به نفع خود فرد و هم به نفع جامعه است، احکامی مانند قصاص را از مصادیق رحمت الهی دانست و گفت: قصاص برای فرد خطاکاری که توبه کرده و پشیمان شده، سبب پاکی او می شود.
حجت الاسلام نظافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدجواد نظافت، مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) ظهر امروز در نشست اخلاقی ماه مبارک رمضان در اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در تفسیر آیات پایانی سوره فرقان در وصف عبادالرحمن گفت: بندگان خدا، عذاب جهنم را از خود دور نمی دانند و به عباداتشان مغرور نیستند.

وی با بیان اینکه مؤمنان همچنین در انفاق و خرج برای خانواده خود یا دیگران اهل اسراف نیستند و بین سخت گرفتن و اسراف راهی میانه پیدا می کنند، افزود: از نگاه اسلام، تولید ثروت خوب است اما راکد ماندن و تلمبار شدن آن نه؛ ثروت باید در چرخه تولید قرار گیرد.

حجت الاسلام نظافت ادامه داد: برخی حتی اگر دستشان تنگ است و از نظر مالی در مضیقه هستند سعی می کنند با خوش خلقی جبران کنند.

استاد حوزه علمیه، شریک قائل نشدن به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای خدا را از دیگر صفات بندگان خدا دانست و با اشاره به برخی شبهات پیرامون شرک بودن توسل تأکید کرد: ما اهل بیت(ع) را در عرض خدا و جدای از او نمی دانیم بلکه آن ها را واسطه ارتباط خود با خدا قرار می دهیم از سوی دیگر اصولا کار اهل بیت(ع)، رساندن ما به خداوند است.

وی، عمل به حکم خدا در مبارزه با ظالمان و مفسدان را از دیگر ویژگی های عبادالرحمن برشمرد و گفت: طبق فرمان خدایی که خالق و مالک نفوس است، قصاص و مبارزه با ظالمان، مستکبران و مفسدان هم به نفع خود فرد و هم به نفع جامعه است.

حجت الاسلام نظافت احکامی مانند قصاص را از مصادیق رحمت الهی معرفی و تصریح کرد: قصاص برای فرد خطاکاری که توبه کرده و پشیمان شده، سبب پاکی او می شود.

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج)، پرهیز از زنا را دیگر ویژگی بندگان واقعی خدا دانست و افزود: فروپاشی خانواده، کاهش رزق و قتل از عواقب زنا، است؛ وقتی رابطه با جنس مخالف نظام مند و مطابق آموزه های دینی نباشد همه امور زندگی اعم از دنیوی و اخروی به هم می ریزد.

وی خاطرنشان کرد: هر عضوی از بدن بهره ای از زنا دارد؛ از جمله زنای چشم که متأسفانه اغلب افراد بدان مبتلا هستند در حالی که حفظ نگاه، زن و مرد ندارد و برای همه لازم است.

حجت الاسلام نظافت با اشاره به اینکه حضور بانوان در جامعه باید در موارد ضرورت و به صورت نظام مند باشد، یادآور شد: از گرفتاری های جامعه ما حضور حداکثری بانوان در جامعه است تا جایی که کاندیداهای ریاست جمهوری هم برای کسب رأی به آن دامن می زنند در حالی که مردان بسیاری بیکار و خانه نشین هستند./202/930/ب1

ارسال نظرات