۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۵۰۷۱۱۱
حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی تبیین کرد؛

اهمیت حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس

استاد حوزه و دانشگاه در بیان قرآنی اهمیت حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: اگر مؤمن قدمی بردارد که مقدمه ناراحتی کفار را فراهم کند عملی صالح در کارنامه اعمال او ثبت می شود.
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی امروز در مراسم سخنرانی آستان مقدس حضرت معصومه(س) که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد به بررسی الگوی مواجهه امت اسلام با کفار پرداخت و عنوان داشت: آیه 58 سوره انفال فصل الخطاب الگوی دیپلماسی سیاسی برای امت اسلام است.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی با اشاره به دهن‌کجی‌های آمریکایی‌ها در مواجهه با قرارداد برجام، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به آمریکایی‌هایی که گفته بودند ما برجام را پاره می‌کنیم فرمودند «اگر برجام را پاره کنند، آن را آتش می‌زنیم».

وی ادامه داد: این الگوی مواجهه حکیمانه رهبر معظم انقلاب مصداق آیه 58 سوره انفال است که خداوند متعال فرموده است «وَإِمَّا تَخَافَنَّ مِنْ قَوْمٍ خِيَانَةً فَانْبِذْ إِلَيْهِمْ عَلَى سَوَاءٍ إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْخَائِنِينَ؛ و چنانچه از خیانت‌کاری گروهی(از معاهدان خود) سخت می‌ترسی در این صورت تو نیز با حفظ عدل و درستی، عهد آن‌ها را نقض کن که خدا خیانت‌کاران را دوست نمی‌دارد.»

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) به‌روز جهانی قدس اشاره کرد و اظهار داشت: قرآن کریم حساب یهودیان را از صهیونیسم جدا می‌داند همچنان که امام خمینی(ره) صراحتاً می‌فرمودند که حساب مردم یهود از اسرائیل جداست؛ بر این اساس نباید جریان صهیونیسم را همراه با مردم یهود دانست همچنان که برخی از یهودی‌ها اساساً صهیونیسم را قبول ندارند.

وی ادامه داد: شعار اسرائیل غاصب این است که هر یهودی خود یک صهیونیسم است این در حالی است که ذات این شعار کذب و نشان از شکست درونی این تفکر دارد؛ چراکه یهودیان زیادی در دنیا مقابل این دسته از غاصبان جان و مال امت اسلام علم مخالفت را برافراشته و رسماً علیه اسرائیل موضع می‌گیرند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی با اشاره به معنای صهیونیسم، ابراز داشت: اصطلاح صهيونيسم برگرفته از واژه كوهي به نام صهیون در بیت‌المقدس است؛ بر این اساس تفاوت اساسي ميان دیدگاه‌های يهودي صرف و يهودي صهيونيسم در اين است كه در ديدگاه نخست مهاجرت يا بازگشت به سرزمين موعود به اراده خداوند و تنها در زمان ظهور موردنظر در دین یهود انجام خواهد شد و به باور آن‌ها اين «موعود» هنوز ظهور نكرده است این در حالی است که صهیونیست‌ها اراده بشري را عامل مؤثر در اين بازگشت مي‌دانند.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) به اهمیت حضور در راهپیمایی جهانی روز قدس اشاره کرد و تصریح کرد: در قرآن کریم صراحتاً آمده است که اگر مؤمن قدمی بردارد که مقدمه ناراحتی کفار را فراهم کند عملی صالح در کارنامه اعمال او ثبت خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی در ادامه به بررسی اوصاف همسران پیامبر گرامی اسلام پرداخت و گفت: حضرت خدیجه(س) 25 سال به رسول گرامی اسلام زندگی کرد و در سخت‌ترین شرایط همواره پیامبر گرامی اسلام را در پیشبرد اهداف اسلام یاوری کرد.

وی ادامه داد: ام‌سلمه از دیگر همسران برگزیده پیامبر گرامی اسلام است که در شرایط خاص تاریخ گواه داده است که انسانی بصیر و باایمان بود تا جایی که امام علی(ع) وصیت‌نامه خود را به ایشان سپرد و امام حسین(ع) افزون بر سپردن وصیت‌نامه خود، ایشان را مادر خطاب می‌کرد.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) با شاره به افزون‌طلبی برخی از همسران پیامبر پس از جنگ احزاب، عنوان داشت: همسران پیامبر اکرم(ص) در یک رتبه و یک جایگاه مساوی قرار ندارند./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات