۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۵۰۷۰۸۵
بررسی نظرات رحیم پور ازغدی؛

تقوای جنسی حلقه مفقوده سند ۲۰۳۰

رحیم پور ازغدی معتقد است یونسکو آموزش صریح مسائل جنسی و شیوه ارتباط جنسی را تحت عنوان بهداشت، از حقوق کودک می­‌داند اما آموزش تقوای جنسی و حیاء نقض حقوق کودک محسوب می­‌شود.
یونسکو

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری رسا، رونمایی و اجرای پنهانی (سند آموزش 2030) توسط دولت یازدهم، منجر به واکنش مستقیم مقام معظم رهبری، مراجع اعظام تقلید و نخبگان دینی گردید. سند مذکورکه از آن به عنوان برجام فرهنگی-آموزشی یاد می­‌شود؛ همانند قرارداد برجام، نقاط ضعف و ابهام فراوانی دارد و بایستی در حوزه­‌های مختلف، آسیب­‌شناسی جدی شود تا شاهد اجرای آن و تکرار قراردادهای نظیرش نباشیم. سند 2030 شاید اشتراکاتی با مفاهیم اسلامی داشته باشد اما در موارد زیادی اهداف و قوانین آن در تقابل با فرهنگ ایرانی- اسلامی است.

از مهم­ترین نقاط تاریک این سند، (تضاد آشکار آن با آموزه ­های تعلیم و تربیت ایرانی- اسلامی) می­‌باشد که در این یادداشت سعی شده موضوع یادشده از منظر استاد رحیم­‌پور­ازغدی نقد و بررسی شود.

تعلیم و تربیت اومانیستی و لیبرالی غربی جایگزین آموزه­های اسلامی

 طبق مفاد هدف چهارم این سند که آموزش نام دارد و زیربنای بقیه­ اهداف سند است؛ هرگونه تربیت الهی- دینی نقض حقوق بشر محسوب می­‌شود و مخل خلاقیت دانش­ آموز است.

معلمین مدارس حق موضع­‌گیری دینی ندارند و نهایتا می­‌توانند دین­‌های گوناگون را به دانش­‌آموزان معرفی کنند تا خود آن­ها تصمیم نهایی را در پذیرش دینشان بگیرند و این از نکات آشکار سکولار بودن این سند است.

 لیبرالیسم کلاسیک و نئولیبرال به صراحت اعلام می­‌کند که ما به دین کاری نداریم و مسائل را با عقل خودمان می‌سنجیم؛ البته عقل با برهان حجیت دارد، ولی عقل آنها هوای نفس است که نامش را عقلانیت می‌گذارند. لیبرایسم یعنی نفس و آنها با ایدئولوژی نفسانی می‌خواهند نظام آموزشی ایجاد کنند و آن را بر جوامع دینی تحمیل کنند.

در صورت اجرائی شدن سند2030، باید شاهد حذف درس پرورشی، تعلیمات دینی و آموزش قرآن در مدارس باشیم؛ در حالی‌که آموزش و پروش آمریکا مؤلفه­‌های مسیحیت صهیونیسم را در مدارسش ترویج می­‌کند و هم­زمان ما را از آموزش دینی خودمان نهی می­‌کند.

آموزش صریح مسائل جنسی تحت عنوان بهداشت

یونسکو آموزش صریح مسائل جنسی و شیوه ارتباط جنسی را تحت عنوان بهداشت، از حقوق کودک می­‌داند اما آموزش تقوای جنسی و حیاء نقض حقوق کودک محسوب می­‌شود.

طبق سند 2030، آموزش جنسی باید جزء منابع درسی باشد و در دبستان­‌ها قبل از سن بلوغ تدریس شود. از تبعات سنگین این قانون می­‌توان به بلوغ زودرس و انحراف جنسی اشاره نمود.

غربی­‌ها نگاه اومانیستی به مقوله تربیت کودک دارند و سعی می­‌کنند شیوه تربیتیشان را از همان دوران کودکی و خردسالی به ما تحمیل کنند و جای بسی تأسف است که عده­‌ای در داخل کشور، داوطلبانه به دنبال اجرای اینگونه تعهدات هستند؛ تعهداتی که هیچ­گونه سنخیتی با تعلیم و تربیت ایرانی- اسلامی ندارد.

قانونی شدن همجنس­گرایی

حمایت از اقشار آسیب­‌پذیر جامعه، شعاری که ظاهری زیبا دارد اما وقتی به مصادیق آن بنابر تفسیر یونسکو و سازمان­ ملل رجوع می­‌کنیم؛ می­‌بینیم که همجنس­گرایان جزء اقشار آسیب­ پذیر محسوب می­‌شوند و جمهوری اسلامی ایران موظف است طبق سند 2030  ازحقوق آن­ها دفاع کند.

سند در جای دیگری می­‌گوید: باید از افراد با رفتار متفاوت حمایت کرد که از مصادیق این افراد همجنس­‌بازان می­‌باشند.

فروپاشی خانواده و تفسیر غربی از  آن  در سند 2030

خانواده به عنوان مهم­ترین نهاد تربیتی در مکتب اسلام می­‌باشد و پدر و مادر جایگاه ویژه­‌ای در تعلیم و تربیت فرزندان دارند اما سند یونسکو در تلاش است نقش خانواده را کم­رنگ کند و آن را به پائین‌ترین درجه مادی تقلیل دهد.

 منظور غربی­‌ها از خانواده عبارت است از مرد و زن، دو زن و دو مرد که بچه­ای را به عنوان فرزند خواندگی قبول می­‌کنند که در این صورت ازدواج همجنس­‌بازان قانونی می­‌باشد و خانواده محسوب می‌شوند.

سند 2030 می­‌گوید: والدین و معلمین نباید محدودیت­‌های خودسرانه برای فرزندان ایجاد کنند و آن­ها را آزاد بگذارند؛ در جواب باید گفت: کسی منکر نادرستی تربیت غلط نیست اما ادبیات سند در مورد نقش تربیتی والدین، کاملا غربی و سکولار است.

از بین بردن فرهنگ شهادت و جهاد تحت عنوان صلح بدون خشونت

سند یونسکو تبلیغ و ترویج فرنگ شهادت، جهاد و همچنین عزاداری اهل بیت (ع) را خشونت­ طلبی می­‌داند و مدارس ما حق برگزاری دوره­‌های آمادگی دفاعی و آموزش نظامی را نخواهند داشت.

طبق این قانون، بسیج دانش­ آموزشی حذف می­‌شود و دفاع مقدس از یادها خواهد رفت؛ دفاع مقدسی که سرداران و فرماندهانش از دل همین بسیج و دبیرستان­‌ها بیرون آمده بودند اما امروزه این آموزش­ها و آرمان­‌ها مغایر با صلح جهانی شمرده می‌شوند تا جایی که وزارت آموزش و پرورش در راستای تعهداتش به غربی­‌ها، درس شهید حسین فهمیده را از کتاب آموزشی حذف کرده است و صداهایی از آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران شنیده می‌شود مبنی بر اینکه مبانی شهادت تناسب سنی با کودکان و دانش­آموزان مقطع دبستان ندارد.

سلطه آموزشی و تربیتی خطرناک­ترین استثمار دشمن

دولت ایران در سند 2030 متعهد شده است تا آمار و اطلاعات دقیق دانش­ آموزان، نخبگان و فضای آموزشی خود را در اختیار یونسکو قرار بدهد تا آن­ها با خیال آسوده و بدون هزینه برایمان برنامه ریزی آموزشی- تربیتی تدوین کنند.

غربی­‌ها به واسطه سلطه­ آموزشی و تربیتی به­ دنبال تغییر سبک زندگی ایرانی- اسلامی به فرهنگ منحط غربی هستند؛ کاری که با جنگ نتوانستند انجام بدهند با این سند ننگین دنبال می­‌کنند و این همان شبیخون فرهنگی است که مقام معظم رهبری از سال­ها قبل آن را فریاد می­‌زنند.

جا دارد دولت یازدهم پاسخ بدهد که دین مبین اسلام و فرهنگ غنی ایرانی از حیث آموزه­‌های تربیتی چه کمبودی دارد که آنها متعهد به سلطه آموزشی غربی­ها شده­‌اند و چرا کاملا داوطلبانه کارگروه تشکیل می­‌دهند که هرچه زودتر این سند ننگین را اجرائی کنند.

کلام آخر

سند 2030 یونسکو در تضاد آشکار با تعلیم و تربیت اسلامی است و دشمنان قسم­ خورده این مرز و بوم به وسیله اینگونه قراردادها سعی در تغییر فرهنگ و سبک زندگی ایرانی- اسلامی دارند و ساز و کاری ترسیم کرده­‌اند که پیر، جوان و کودک ما را تحت اهداف تربیتی خود قرار بدهند. امیدواریم عمارهای زمان ابعاد پنهانی این سند را به صورت کارشناسی بررسی نمایند و از دولت این مطالبه را داشته باشند که چرا این سند به­­ صورت مخفیانه و به دور از چشم مجلس، شورای نگهبان و شورای انقلاب فرهنگی امضاء گردیده و چندین وزارتخانه و 30 کارگروه برای اجرایی شدن آن تشکیل داده­‌اند؟ /۸۸۱/ت۳۰۳/س

ابراهیم زاده، دانش آموخته حوزه علمیه قم
ارسال نظرات