۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۵۰۷۰۶۸
حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد:

نجات از آلودگی‌های دنیا با صبر و تقوا حاصل می شود

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به زندگی پیامبران و اولیای الهی به عنوان اسوه های صبر و تقوا، بر پافشاری در رسیدن به ایمان و معنویت و پرهیز از دنیاگرایی تأکید کرد.
حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه نداشتن وابستگی به دنیا انسان را به سعادت نزدیک می‌کند، گفت: بر اساس روایات بسیاری از ائمه اطهار(ع) به ویژه امام علی(ع) دنیای خاکی در مقابل دنیای آخرت بسیار ناچیز است و فردی که مادیات دنیایی را فدای آخرت می‌کند دچار خسران و ضرر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از افراد در طول تاریخ جان خود را برای رسیدن به ثروت‌های دنیا از دست داده‌اند، افزود: برخی افراد به خداوند متعال ایمان داشتند اما برای اینکه از خمس و زکات فرار کنند گاهی گناهکار هم می‌شدند.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) ادامه داد: پافشاری برای رسیدن به ایمان، معنویت و آخرت در احادیث مورد تاکید قرار گرفته است اما پافشاری نزد درگاه الهی نباید برای رسیدن به مادیات دنیایی باشد چرا که چیزهایی ارزشمندتر از مادیات دنیا وجود دارد همانطور که پیامبران و اولیای الهی به عنوان اسوه‌های صبر و تقوا در دوران زندگانی خود از آلودگی‌های دنیا پرهیز می‌کردند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با اشاره به اینکه امام علی(ع) درآمدهای خود را برای فقرا هزینه می‌کرد، تصریح کرد: این دنیا مسیری برای رسیدن به آخرت است چرا که بهشت و جهنم با عملکرد انسان در دنیا رقم زده می‌شود.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: بر اساس روایتی از امام علی(ع) در نگاه ایشان دنیای خاکی از استخوان خوک در دست یک انسان جزامی بی‌ارزش‌تر است.

وی با بیان اینکه پرداخت خمس و زکات در روایات مختلف دینی مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: برخی افراد با وجود اینکه نسبت به اهمیت و ارزش خمس و زکات آگاهی دارند اما برای فرار کردن از آنها هر اقدامی را انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد با تاکید بر اینکه ظلم ظالم در دنیای آخرت بخشیده نمی‌شود، افزود: ظالمانی که در طول تاریخ برای رسیدن به مادیات دنیایی اولیایی الهی را به شهادت رسانده‌اند در دنیای آخرت مورد عذاب و غضب الهی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه قارون نمونه کسانی است که برای فرار از پرداخت زکات حاضر شد هر کاری را انجام بدهد، یادآور شد: اگر چه او در ظاهر از پرداخت خمس و زکات اموال خود خوداری کرد ولی خداوند به واسطه  اینکه مالش را با عدم پرداخت خمس و زکات آلوده کرده بود، تمامی این مال و اموال را به کام زمین فرستاد تا عبرتی برای اهل ایمان باشد./968/پ۲۰۲/ی

 

ارسال نظرات