۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۵۰۷۰۶۲
مدیر مسؤول روزنامه جوان تأکید کرد؛

امنیت روانی رکن اصلی فعالیت‌های رسانه‌ای

گنجی با بیان این که نخستین ضربه توهین به رسانه را خود توهین‌کننده می‌خورد، نتیجه دیالوگ توهین‌آمیز را ضایع شدن حق مردم دانست.
دکتر عبدالله گنجی

عبدالله گنجی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بر اهمیت جایگاه رسانه ها در عرصه روشنگری و شفاف سازی تأکید کرد و اظهار داشت: اگر اصحاب رسانه امنیت روانی نداشته باشند نظارت بر دستگاه‌ها به خوبی انجام نمی‌شود و شفاف‌سازی صورت نمی‌گیرد و کشور به سمت دیکتاتوری حرکت خواهد کرد.

مدیر مسؤول روزنامه جوان با بیان این که تعداد اندکی در رسانه شیطنت‌هایی را هم انجام می‌دهند، افزود: کلیت اصحاب رسانه اگر احساس کنند که تولید خبر برایشان هزینه دارد و یا شخصیتشان تحقیر می‌شود طبیعتاً نمی‌توانند کار خود که نظارت است را به خوبی انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: توهین به اصحاب رسانه از طرف هر کسی که صورت بگیرد نیاز به پاسخ ندارد زیرا اولین ضربه توهین به رسانه را خود توهین‌کننده می‌خورد.

کارشناس رسانه تصریح کرد: نتیجه دیالوگ توهین‌آمیز میان برخی مسؤولان و اصحاب رسانه منجر به اختلال در مسیر خبررسانی خواهد شد و در این میان این مردم هستند که از حق دانستن و اطلاع داشتن محروم می‌شوند.

وی علاوه بر تهدید، تطمیع اصحاب رسانه را هم مخل جریان خبر دانست و گفت: اجبار به همسو شدن اصحاب رسانه با دولت به مجیزگویی اصحاب رسانه منجر خواهد شد که کمترین آسیب آن اخلال در جریان صحیح خبر خواهد بود و پیامدهای عدم نظارت بر دولت را به دنبال خواهد داشت./843/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات