۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۵۰۷۰۴۷

چند خبر کوتاه از استان کرمان

برگزاری اختتامیه مسابقات قرآن کریم شهرستان کرمان، وقف زمینی با نیت مداوای نیازمندان درشهرستان بافت، وقف زمینی جهت ساخت مسجد در بم و آب قنات وقف کودکان یتیم شهربابک شد، از اهم اخبار کوتاه در استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حجت الاسلام مصطفی بساوند سرپرست اداره اوقاف و امورخیریه ناحیه دو شهرستان کرمان، با اشاره به برگزاری چهلمین دوره رقابتهای قرآنی سازمان اوقاف اظهار کرد: مرحله شهرستانی این دوره ازمسابقات دررده سنی بزرگسال در رشته های قرائت،دعا خوانی ،حفظ  پنچ، ده و 20 جزء ، حفظ کل و اذان برگزارشد و در نهایت سه نفر اول هر رشته بر اساس نمرات ارزشیابی داوران به مرحله استانی این رقابتها راه پیدا کردند.

وی گفت: مراسم اختتامیه این مسابقات با حضور مردم روزه دار همراه با محفل انس با قران کریم با تلاوت قاری بین المللی از کشور مصر " شیخ علی محمود الشمیس" و تلاوت قاریان برتر این دوره از رقابتها در محل آستان امامزاده محمد (ع) برگزارشد.

حجت الاسلام بساوند تصریح کرد: در این مراسم از 42 نفر برتر راه یافته به مسابقات مرحله استانی با اهداء لوح تجلیل شد و در پایان این مراسم مدعوین میهمان سفره ضیافت افطار در محل امامزاده بودند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان کرمان خاطرنشان کرد: مرحله استانی این رقابتهای قرآنی در اواسط تیر ماه سال جاری با رقابت منتخبین شهرستانی برگزار خواهد شد.

وقف زمینی با نیت مداوای نیازمندان درشهرستان بافت

مسعود محمدی  سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافت به ثبت دومین وقف امسال این شهرستان اشاره کرد و گفت: بانوی گرانقدر "عصمت پیک عسکری" ساکن شهر کرمان در اقدامی ماندگار سهم ارث خود از قطعه زمینی به مساحت 375 متر مربع واقع در شهر بافت را وقف کرد.

وی افزود: با توجه به شرایط قرار گرفتن زمین در منطقه بازار؛ واقف در متن وقف نامه استفاده از زمین را جهت ساخت یک مجتمع تجاری و احداث یک کلینیک درمانی با اولویت خدمات به نیازمندان شهر قرار داده است.

محمدی اظهار کرد: واقف اداره اوقاف شهرستان را به عنوان متولی موقوفه جهت اجرای نیت خود انتخاب کرده است.

وقف زمینی جهت ساخت مسجد در بم

حجت الاسلام مهدی امیری سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بم با اشاره به اجرای برنامه های طرح ضیافت الهی ایام ماه مبارک رمضان در جوار اماکن متبرکه از ثبت مورد وقف جدید در این شهرستان خبر داد.

وی افزود: توسط بانوی گرانقدر"صاحب جان صابری" پنجمین وقف امسال با وقف زمینی به مساحت 320 متر مربع جهت ساخت مسجد ثبت شد و ارزش این وقف ارزشمند را مبلغ 600 میلیون ریال عنوان کرد.

حجت الاسلام امیری با اشاره به برنامه های ایام شهادت حضرت علی (ع) و برپایی مجالس احیاء لیالی قدر گفت: آستان امامزاده علی بن حسن مثنی (اسیری) ،امامزاده زید، خواجه حسن عسکری و مرکز فرهنگی و مذهبی عباسعلی این شهرستان به عنوان مجری این برنامه ها در راستای اجرای طرح ضیافت الهی سازمان اوقاف است.

آب قنات وقف کودکان یتیم شهربابک شد

 وحید پور محمدی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهربابک گفت: سهم آب مظهر قناتی در شهرستان شهربابک وقف مخارج کودکان یتیم و بی سرپرست شد.

وی بیان کرد: از سوی بانوی گرانقدر "کربلایی معصومه اسلامی"مورد وقف منفعتی جدیدی با نیت کمک به مخارج کودکان یتیم و بی سرپرست این شهرستان ثبت شد.

پور محمدی افزود: مورد وقف مذکور مقدار سهم آب از یک رشته قنات شامل 45 دقیقه بر مدار شش روز است که با تولیت اداره اوقاف شهرستان طبق نیت واقف اجاره و اقدام خواهد شد.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری به همت واقفین خیراندیش شهرستان 4 مورد وقف جدید در این شهرستان ثبت شده است که در اقدامی خیر خواهانه از سوی زوج نیکوکار یک منزل مسکونی با نیت ترویج قرآن و نشر فرهنگ مهدویت وقف شد./۹۷۰۹/۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات