۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۵۰۷۰۳۳
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی:

تساهل و تسامح در مقابل دشمن صحیح نیست

تولیت آستان قدس رضوی گفت: برای انجام احکام الهی خداوند آسان گرفته است اما باید در مقابل دشمنان که می خواهند دین ما را بگیرند ضروری است که ایستادگی کنیم.
حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی امروز در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد به تفسیر سوره کافرون پرداخت.    

وی با بیان اینکه در سیره و زندگی انسان، عقاید، باورها، رفتارها و کردار آنها باید منطبق با آنچه که خالق هستی از خلقت و آفرینش انسان هدف داشته است، قرار بگیرد، افزود: هدف از آفرینش انسان برای عبادت است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: در واقع اراده خداوند در عالم هستی حاکم است و انسان باید این احساس را داشته باشد که در این عالم بندگی پروردگار را انجام بدهد و در صراط خداوند گام بردارد که همان عبودیت است.

وی در ادامه با بیان اینکه عبد را به معنای پرستش و هم به معنای فرمانبرداری می توان عنوان کرد، گفت: در واقع شرک به خدا موجب از بین رفتن اعمال در این دنیا می شود که سودی برای انسان ندارد.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر این مطلب که بایستی انسجام خداپرستان در عالم معلوم شود، اظهار کرد: تشکیل مدینه فاضله با کسانی است که اعتماد به خدا دارند و نسبت به اصل و اساس دین تزلزل و عقب نشینی ندارند.  

وی با اشاره به اینکه زندگی توحیدی در این عالم محور است، تصریح کرد: این موضوع بایستی برای مسلمانان به عنوان یک تابلوی مشخص باشد چرا که براساس آیات قرآنی و سیره و روش پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) در مسأله توحید و یکتاپرستی و ایمان، خداوند با هیچکس تعارف ندارد.  

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه آن چیزی که می تواند سعادت انسان را تضمین کند، توحید است، تصریح کرد: مهمترین اصل در زندگی دنیوی این موضوع است که انسان در این زندگی، توحیدی و قرآنی باشد و از سیره نبوی، علوی و فاطمی درس گرفته باشد.

وی با بیان اینکه برخی از واژه دین ما سهل است، سوء استفاده می کنند، اظهار کرد: برای انجام احکام الهی خداوند آسان گرفته است اما باید در مقابل دشمنان که می خواهند دین ما را بگیرند ضروری است که ایستادگی کنیم.  

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر این مطلب که درباره مقاومت در مقابل دشمن دین، واژه تسامح و تساهل نیست، تصریح کرد: آسان گیری دین درباره دست برداشتن از دین نیست./202/934/ب1

ارسال نظرات