۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۵۰۷۰۲۰
از آیت الله نجم الدین طبسی؛

کتاب «ناگفته‌هایی از سقیفه؛ رویکردها، پیامدها و واکنش ها» منتشر شد

در این کتاب به زوایای پنهان و ناگفته های تاریخی جریان سقیفه پرداخته شده است.
سقیفه

به گزارش خبرگزاری رسا، نشر دلیل ما کتاب «ناگفته هایی از سقیفه (رویکردها، پیامدها و واکنش ها)»، نوشته آیت الله نجم الدین طبسی را منتشر کرد.

در معرفی این کتاب آمده است که  این کتاب به زوایای پنهان و ناگفته های تاریخی جریان سقیفه پرداخته و  سعی شده به موافقان و مخالفان این جریان (که معمولا کوچک و بی ارزش جلوه داده می شوند) مفصلا بپردازد.

  در طول تاریخ، عمدتا مواضع صریح و دلسوزانه و خیرخواهانه مخالفان سقیفه سانسور شده و کوچک جلوه داده شده تا بافته ها و ساخته های منافقان متزلزل نشود. از سوی دیگر به تبیین و تشریح دروغین جایگاه اجتماعی و شخصیت حقیقی و حقوقی موافقان سقیفه پرداخته اند و آنان را صاحب سوابق درخشان در بین مردم معرفی کرده اند!!

   کتاب «ناگفته هایی از سقیفه» در دو بخش ارائه شده است:

1-  سقیفه و معترضان آن: در مرحله اول به تشریح گام به گام ماجرای سقیفه پرداخته شده و سپس موضع گیری ها و اعتراضات بنی هاشم و صحابه ذکر شده است.

2- شخصیت شناسی موافقان و مخالفان سقیفه: در فصل اول به شخصیت شناسی مخالفان سقیفه پرداخته شده از جمله: قیس بن سعد، ام سلمه، ام ایمن، عمار ، عمار، ابوذر، مقداد، خزیمه بن ثابت، بریده، سهل بن حنیف، سلمان، عثمان بن حنیف، حذیفه و ...؛ در فصل دوم به شخصیت شناسی موافقان سقیفه پرداخته شده از جمله: عمر بن خطاب، ابوبکر بن ابی قحافه، قنفذ، اسید بن حضیر، سالم مولی ابی حذیفه، مغیره، عایشه، خالد بن ولید و ... .

انتشارات دلیل ما کتاب «ناگفته هایی از سقیفه» را در 480 صفحه وزیری با جلد سخت و قیمت 35000 تومان چاپ و منتشر کرده است و علاقه مندان می توانند برای خرید آن به بلوار معلم - مجتمع ناشران - ط B - واحد 44 و  ط همکف - واحد 9 و خ صفاییه - روبروی کوچه 38 مرجعه کرد، یا با شماره های 02537744988 -  02537733413 تماس بگیرند./ 925/ د 101/ ش

 

 

ارسال نظرات