۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۵۰۷۰۰۴
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم:

واردات برخی از کالاها به کشور تاسف برانگیز است

حجت الاسلام غیبی بابیان اینکه هیچ کاری با شعار درست نخواهد شد، گفت: ازیک‌طرف همه می‌گویند درد داریم اما هیچ‌کسی به فکر درمان نیست و منتظر یک معجزه از طرف خدای متعال هستند.
حجت الاسلام غیبی

حجت‌الاسلام علیرضا غیبی، نماینده طلاب و فضلای تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا بابیان اینکه یکی از اهداف انقلاب این بود که مردم به‌صورت عزتمندانه زندگی کنند، اظهار داشت: عزت انسان باکار و زندگی سالم به وجود می‌آید، انسان تنها با تلاش و کوشش است که می‌تواند به موفقیت برسد ولی اگر فضا برای انجام کار در کشور وجود نداشته باشد با مشکل روبه‌رو می‌شود.

وی ادامه داد: امروز یکی از مشکلات اساسی کشور کمبود شغل برای مردم است، درواقع شغل برای هرکسی به‌عنوان یک سرمایه است، درصورتی‌که آن را نداشته باشد با خیلی از مشکلات اجتماعی و اخلاقی روبه‌رو خواهد شد.

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه بیان کرد:  طبق آماری که از سوی دولت منتشر شد، در حال حاضر بسیاری متخصصان فوق‌لیسانس و دکتری بیکار هستند و علاوه بر اینکه شغل مناسب با رشته های آن ها وجود ندارد، شغلی هم خارج از آن نمی‌توانند پیدا کنند.

حجت‌الاسلام غیبی عنوان کرد: امروز شیوه غلطی را که دولت پیشنهاد می‌کند این است که افرادی که در رشته‌ای متخصص می‌شوند، خودشان بایستی دنبال کار باشند و آن را تولید کنند، درصورتی‌که دولت بایستی بستر کار کردن را برای آن‌ها ایجاد کند.

وی افزود: تولیدی‌های زیادی کیف و کفش در تبریز وجود دارد که این‌ها علاوه بر اینکه می‌توانند که نیاز کشور را در این بخش تأمین کنند، قادرند که به‌اندازه‌ای تولید کنند که صادرکننده به سایر کشورها هم باشند، ولی متأسفانه با واردات بی‌رویه‌ای که از کشور چین و سایر کشورها می‌شود وضعیت به‌گونه‌ای شده است که خیلی از کارگاه‌ها تعطیل شدند یا به این سمت می‌روند.

نماینده طلاب و فضلای تبریز اظهار داشت: امروز بسیاری از کالاهای که شرایط صددرصد آن‌ها برای تولید در کشور وجود دارد، از کشورهای دیگر وارد می‌شود که وقتی به گوشمان می‌رسد که مثلاً سنگ‌قبر، دوچرخه و مربا و خیلی از کالاهای دیگر مانند این‌ها از کشورهای خارجی به کشور ما وارد می‌شود واقعاً متأسف می‌شویم.

وی عنوان کرد: واردات صددرصد کالا یعنی بیکاری صددرصدی جوانان، بنابراین بایستی به این مساله توجه بیشتری شود و با برنامه‌ریزی‌های درست از واردات بی‌رویه و قاچاق کلاً جلوگیری شود تا شاهد بیکاری و مشکلات اجتماعی در سطح جامعه نباشیم.

حجت‌الاسلام غیبی بابیان اینکه هیچ کاری با شعار درست نخواهد شد، گفت: متأسفانه ازیک‌طرف همه می‌گویند درد داریم اما هیچ‌کسی به فکر درمان نیست و منتظر یک معجزه از طرف خدای متعال هستند./875/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات