۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۵۰۷۰۰۰
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

حاکمیت و ولایت ائمه اطهار ولایتی الهی است

مدیر حوزه های علمیه لرستان با بیان بی تأثیر بودن نقش مردم در ولایت علی(ع) و دیگر ائمه(ع)، گفت: ولایت ائمه ولایتی الهی بوده و رأی مردم دخالتی ندارد.
مدیر حوزه های علمیه لرستان

حجت الاسلام علی میناپور، مدیر حوزه های علمیه لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به سخنان پیامبر اسلام(ص)، بیان داشت: امامت رسالت و منصبی الهی است.

وی با اشاره به آیات و روایات اهل بیت(ع) به ویژه روایات امام صادق(ع) و سیر منصوب شدن علی(ع) از بعثت تا غدیر در کلمات و سخنان رسول مکرم اسلام، افزود: امام از جانب خدا انتخاب می شود.

مدیر حوزه های علمیه لرستان گفت: ولایت علی(ع) ولایتی نیست که مردم به ایشان اهدا کرده باشند، حاکمیت، امامت و خلافت علی(ع) و سایر ائمه اطهار(ع) ولایتی الهی است.

وی در ادامه گفت: انتخاب و عدم انتخاب مردم در انتخاب این منصب تأثیری ندارد.

حجت الاسلام میناپور ادامه داد: بر اساس مبنای قرآن که خدای متعال خطاب به حضرت ابراهیم(ع) و پیامبرانی که افزون بر منصب نبوت منصب امامت را نیز دارند، می فرماید: من تو را به عنوان امام برای مردم منصوب کردم؛ خلافتی که مقام امامت را بالاتر از نبوت دارد منصب الهی است.

وی با تبیین جایگاه مقبولیت، بیان داشت: منظور از مقبولیت این است که مردم ولایت را بپذیرند و در پیشبرد کارها و اهداف ولایت مؤثر باشند ولی مردم در منصب امامت هیچگونه دخالتی ندارند، اینطور نیست که اگر مردم ولایت را نپذیرند به منصب امامت خدشه ای وارد شود.

حجت الاسلام میناپور اظهار داشت: اگر مقبولیت مردم باشد موفقیت بیشتر خواهد بود و سعادت مردم بیشتر است.

وی با اشاره به بیان برخی سخنان بی اساس و خلاف آیات قرآن و روایات، بیان کرد: این سخنان شبهه بی اساس بوده و از نظر علما مردود است./9459/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات