۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۵۰۶۹۸۷
نماینده ولی فقیه در قزوین:

هوای نفس بزرگ‌ترین عامل نفوذ در انسان است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به مهم ترین عوامل نفوذ در انسان، گفت: هوای نفس انسان یکی از عوامل نفوذ است که اگر مانع آن نشویم بر تصمیمات و قضاوت های ما اثر خواهد گذاشت.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین پیش از ظهر امروز در دیدار رییس کل دادگستری دادستان و مسؤولان دستگاه قضایی قزوین که در آستانه سالروز شهادت شهید بهشتی و هفتاد و دو تن از یاران ایشان در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، با اشاره به تامین امنیت از سوی دستگاه قضا گفت: اگر دستگاه قضایی امانت ها را سالم به اهلش واگذار کند و عدالت محور باشد در تمام بخش های جامعه امنیت به وجود می آید و کسی اجازه سوء استفاده پیدا نخواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به شخصیت شهید بهشتی افزود: متاسفانه در فضای سیاسی جامعه آن روز شهید بهشتی آماج هجمه‌ها و تهمت‌هایی قرار گرفت که فضای جامعه را به گونه‌ای تغییر داد که حمایت از آن بزرگوار را بسیار سخت و دشوار می‌کرد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در ادامه با بیان اینکه کسانی که موقعیت شهید بهشتی را در جامعه تغییر دادند گرفتار وسوسه شدند، اظهار کرد: کسانی که در جامعه آن روز شهید بهشتی را مورد تهمت و افترا قرار دادند در حقیقت دچار وسوسه شیطان شده بودند آنها بلافاصله پس از شهادت بهشتی دچار ندامت و پشیمانی شدند اما دیگر دیر شده بود.

وی در ادامه با اشاره به مهم ترین عوامل نفوذ در انسان، ابراز کرد: هوای نفس انسان یکی از عوامل نفوذ است که اگر مانع آن نشویم بر تصمیمات و قضاوت های ما اثر خواهد گذاشت، انسان اگر از هوای نفس خود پیروی کند دچار خسران و زیان شده و گرفتار حسرت خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به عامل دوم نفوذ در انسان، تصریح کرد: هوای نفس دیگران عامل دیگر نفوذ در انسان است، برخی تلاش می‌کنند تا افراد ضعیف النفس را به خدمت خود درآورده تا بتوانند به واسطه آنها کارهای خلاف خود را پیش ببرند، از این رو کسانی که از هوای نفس دیگران پیروی می کنند خسارت بیشتری خواهند دید و در قیامت دچار عذاب شدیدتری خواهند شد.

وی در پایان گفت: شیطان مهمترین عامل نفوذ در انسان است که به طور مداوم در حال وسوسه کردن انسان است، تنها کسانی تحت تأثیر شیطان قرار نمی‌گیرند که اهل ایمان و تقوا بوده و از عذاب اخروی خداوند متعال واهمه دارند./873/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات