۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۵۰۶۹۷۶

واکنش مدیر عامل خبرگزاری بسیج به ادبیات چاله میدانی یک هنرمند

علوی با اشاره این که باید آبشخور فضای توهین به رسانه‌ها پیدا شود، گفت: رسانه‌ها کسانی را تبدیل به گروه مرجع کرده‌اند که مصداق ولنگاری فرهنگی هستند.
سید حسین علوی مدیر عامل خبرگزاری بسیج سید حسین علوی سید حسین علوی

سید حسین علوی، مدیرعامل خبرگزاری بسیج، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به توهین‌ها، تمسخرها و تخطئه‌های برخی از هنرمندان به اصحاب رسانه اظهار داشت: این جای تأسف دارد و باید نسبت به این موضوع حساسیت ویژه نشان داده شود.

وی برجسته‌سازی افراد را کار اصحاب رسانه دانست و گفت: از رسانه ملی گرفته تا نشریات سینمایی و روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها مدام در حال تبلیغ این افراد هستند و آن‌ها را بدون توجه به این که چقدر حائز هویت، شخصیت و ادب هستند تبدیل به سمبل و نماد هویتی یک نسل می‌کنند.

علوی با بیان این که رسانه‌ها باید در رویه خود یک تجدیدنظر اساسی داشته باشند، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها کسانی را تبدیل به گروه مرجع در جامعه کرده‌اند که شایستگی های لازم را ندارند، امروز هم شاهدیم که مقابل چند خبرنگار که در عین احترام، سؤال تخصصی می‌پرسند با ادبیات سخیف خود، بی‌شخصیتی خود را نشان می‌دهند.

وی افزود: وقتی در کشوری مقامات عالی مسؤول کشور به خود اجازه می‌دهند به رسانه‌ها و اصحاب رسانه توهین کنند و آن‌ها را مزدور خطاب کنند و یا خبرنگاران را به حیوانی تشبیه کند که پاچه مسؤولان را می‌گیرد، نتیجه‌اش این می‌شود که هر کسی به خود اجازه می‌دهد که به رسانه‌ها توهین کند.

مدیرعامل خبرگزاری بسیج با انتقاد از رویه مسؤولان در برخورد با اهالی رسانه ابراز کرد: «الناس علی دین ملوکهم» یعنی مردم به روش حاکمان خود نگاه می‌کنند و وقتی ما چشم خود را به روی توهین‌های بزرگ مسؤولان عالی کشور به اصحاب رسانه بسته‌ایم یک بچه هم به خود اجازه می‌دهد که توهین کند.

وی با بیان این که ما باید ریشه و آبشخور فضای توهین به رسانه‌ها را پیدا و از آن جلوگیری کنیم، تصریح کرد: توهین به اصحاب رسانه در یک فضای ولنگاری فرهنگی در حال رخ دادن است و به گفته مقام معظم رهبری ما هم در تولید آثار فاخر و هم در جلوگیری از آثار مضر کم‌کاری می‌کنیم و این فضای ولنگاری فرهنگی را ایجاد کرده است.

این فعال رسانه‌ای در تبیین ولنگاری فرهنگی خاطرنشان کرد: امروز کسانی متولی و متکفل تولید آثار فرهنگی شده‌اند که صلاحیت ندارند؛ ولنگاری فرهنگی یعنی فلان فیلم سینمایی مملو از فساد است و فلان بازیگر بی‌صلاحیت و فلان عنصر فتنه‌گر فرهنگ مردم که مهم‌تر از شکم مردم است را در اختیار گرفته است و در این‌چنین فضایی چنین خانم بی‌صلاحیتی مانند یک آدم چاله‌میدانی در فضای فرهنگی رسانه حرف می‌زند.

وی تصریح کرد: این جای تأسف دارد که خانمی که فاصله زیادی با فضایل اخلاقی مناسب یک زن که حجاب و عفت و حیا و وقار است دارد و مصداق ولنگاری فرهنگی است در جایگاه الگوی جامعه قرار گرفته است.

علوی از زاویه‌ای دیگر توهین به اصحاب رسانه را تضییع حق دانستن مردم عنوان کرد و گفت: وقتی ما در کشور با پدیده محرمانه سازی اطلاعات روبه‌رو هستیم و رسانه منتقد مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد، تخریب رسانه‌ها که چشم و زبان و گوش مردم هستند رواج پیدا می‌کند و اطلاع‌رسانی که حق مردم است با اختلال مواجه می‌شود./843/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات