۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۵۰۶۹۷۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:

سازمان تبلیغات نهادی برآمده از دل انقلاب اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: سازمان تبلیغات اسلامی از نهادهای برآمده از دل انقلاب اسلامی است، زیرا ضرورت هایی همچون ساماندهی شبکه تبلیغ و همچنین وجود آثار فرهنگی پیش از انقلاب اقتضاء می‌کرد تشکیلاتی فرهنگی با نگرشی دینی شکل گیرد و سازمان تبلیغات این وظیفه را به عهده گرفت.
حجت الاسلام علی نعمت الهی

حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به ضرورت تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی از نهادهای برآمده از دل انقلاب اسلامی است، زیرا ضرورت هایی همچون ساماندهی شبکه تبلیغ و همچنین وجود آثار فرهنگی پیش از انقلاب اقتضا می‌کرد تشکیلاتی فرهنگی با نگرشی دینی شکل گیرد و سازمان تبلیغات این وظیفه را به عهده گرفت.

وی با برشمردن فعالیت ها و رسالت های سازمان تبلیغات اسلامی، عنوان کرد: ساماندهی برنامه‌های قرآنی، شناسایی، کدگذاری، نظارت، حمایت و هدایت هیأتهای مذهبی به عنوان یک ظرفیت و ساماندهی شبکه مداحان از جمله فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی است.

حجت الاسلام نعمت الهی در ادامه با اشاره به فعالیت های هنری سازمان تبلیغات اسلامی، ابراز داشت: موضوع هنر و هنر دینی از مواردی بود که لازم بود پس از انقلاب مورد توجه ویژه قرار می‌گرفت و سازمان تبلیغات اسلامی با راه اندازی حوزه هنری سازمان تبلیغات به این امر ورود کرده و در حوزه‌های سینما، موسیقی، شعر، داستان و تئاتر اقدام به برنامه ریزی و اجرا کرد، که فعالیت های هنری دفاع مقدس از برکات همین نهاد به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: خوشبختانه سازمان با وجود تنگناها و حتی بی مهری‌هایی که گاهی در بحث اعتبارات وجود داشته در بخشهای گوناگون به خوبی درخشیده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین سپس به آغاز فعالیت های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین اشاره کرد و بیان داشت: اداره تبلیغات اسلامی در طول سال های 62-61 به عنوان دفتر شهرستان آغاز به فعالیت کرد و در سالهای 77-76 با مستقل شدن قزوین به عنوان استان به اداره کل استان تبدیل شد و در حال حاضر در تمام شهرستانهای استان فعال است.

وی با اشاره به فعالیت های اداره تبلیغات اسلامی استان قزوین ابراز داشت: ساماندهی شبکه تبلیغ، ائمه جماعات و انجمن های اسلامی از جمله فعالیت های اداره تبلیغات اسلامی استان است و در حال حاضر یکی از بهترین انجمن های اسلامی کشور در استان قزوین فعال است.

حجت الاسلام نعمت الهی ادامه داد: تاکنون بیش از 2100 هیأت مذهبی و 1200 مداح در سراسر استان شناسایی شده و آموزش دیده‌اند، همچنین با نهضت قرآن آموزی حدود 200 خانه قرآن در استان فعال هستند و شاهد درخشش افراد در زمینه‌های قرآنی بودیم.

وی در پایان گفت: در زمینه هنری نیز حوزه هنری در بخش های گوناگون شعر و داستان، موسیقی و فیلم درخشش خوبی داشته و فعالیت های خوبی انجام داده است./955/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات