۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۵۰۶۹۶۴
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

کارآمدی سیستم مدیریتی کشور درگرو سپردن مسؤولیت به جوانان انقلابی و متدین است

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: اگر قرار است سیستم مدیریت کشور کارآمد شود، باید جوان‌های متدین و انقلابی با روحیه جهادی و مسؤولیت پذیری، امور را به دست گیرند.
حجت الاسلام سالاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه استان خراسان شمالی امروز در دیدار طلاب اعزامی به اردوهای جهادی، با اشاره به آثار و برکات اردوهای جهادی برای طلاب، اظهار کرد: مهم‌ترین ثمره اردوهای جهادی ایجاد روحیه جهاد، ایثار و مردم‌داری بوده که این مسأله بسیار ارزشمند است.

وی افزود: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب هم تأکید دارند اگر قرار است سیستم مدیریت کشور کارآمد شود، باید جوان‌های متدین و انقلابی با روحیه جهادی و مسئولیت‌پذیری امور را به دست گیرند که در این راستا بهترین بستری که می‌تواند این روحیه در آن شکل گیرد، اردوی جهادی است.

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه امروز تأکید ولی امر مسلمین بر قوت گرفتن اردوهای جهادی است، گفت: امیرمؤمنان(ع) هم می‌فرماید: «إِنَّ الْجِهَادَ بَابٌ مِنْ أَبْوَابِ الْجَنَّةِ فَتَحَهُ اللَّهُ لِخَاصَّةِ أَوْلِیائِهِ» و جهاد را یکی از راه‌های ورود به نعمت‌های جاویدان خداوند ویژه دوستان و مقربان الهی معرفی می‌کنند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به فواید اردوی جهادی در کلام رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: رهبری خطاب به جهادگران می‌فرمایند شما با کردار خود مردم را به اسلام و دین دعوت می‌کنید؛ شما اگر درس قرآن هم در آن محلی که حضور یافتید، ندهید، خودِ حضور یک جوان مؤمن، متدین و متشرع در یک مجموعهٔ روستایی، در بین جوانان و مردم، مظهر مجسم آیهٔ قرآن است و آن‌ها را به دین، انقلاب و معنویت سوق می‌دهد.

وی با تأکید بر برنامه‌ریزی برای محتوابخشی به اردوی جهادی و یادداشت‌برداری از برنامه‌ها و کارهایی که انجام می‌شود، افزود: با انجام این برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات، افرادی که پس از این گروه جهادی به محل اعزام می‌شوند، با توجه به نیازسنجی‌های انجام‌شده، می‌توانند در مراحل بعدی بهتر کار کنند.

حجت‌الاسلام سالاری با اشاره به اینکه انتظار ما از طلاب خواهر حاضر در اردوهای جهادی، کار فرهنگی تبلیغی است، اظهار داشت: جهاد یعنی بذل الوسع و اینکه آنچه در توان ما است برای مردم انجام بدهیم؛ ازاین‌رو باید برنامه‌های تبلیغی و دینی، بیان احکام مبتلابه برای عموم و برنامه‌های ویژه برای کودکان و نوجوانان در اولویت برنامه‌های طلاب خواهر در اردوهای جهادی باشد.

وی با بیان اینکه نباید انجام کارهای کوچک را فراموش کنیم، گفت: شاید یک کار در نظر ما کوچک به نظر بیاید؛ اما در نظر مخاطب ما این جلوه رفتاری که برگرفته از منابع دینی است، می‌تواند اثر تربیتی ماندگاری داشته باشد./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات