۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۵۰۶۹۶۱
حجت الاسلام ملکی:

روز قدس، احيای ارزش های انسانی است

دبیر ستاد همکاری های حوزه وآموزش وپرورش در یادداشتی نوشت: فرا رسيدن روز قدس فرصتی است برای بازخوانی و تبيين بركات و دستاوردهای بزرگ اين مناسبت مهم اعتقادی، عبادی، سياسی و اجتماعی و به حق بايد آن را از الطاف خفية الهی دانست كه از مجرای وجود سراسر فيض خمينی كبير بر جامعه اسلامی و بلكه بر بشريت ارزانی داشته شد.
حجت الاسلام سید مجتبی ملکی حجت الاسلام سید مجتبی ملکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مجتبی ملکی دبیر ستاد همکاری های حوزه وآموزش وپرورش در یادداشتی ، روز قدس را يكي از تدابير الهي براي فروزان ماندن انوار الهي اخلاق و ارزش هاي انساني دانست.

وی در این یادداشت نوشت: قريب 4 دهه قبل در حالی حضرت امام خميني «قدس سره »روز جهاني قدس را بنيان نهاد كه برخي جريان هاي فلسطيني و بسياري از سران و حكومت هاي كشورهاي اسلامي، به اين درجه از يأس و نااميدي، وادادگي، ذلت و ترس از دشمن صهيونيستی و حاميان اش سقوط نكرده بودند. در آن دوران، به حسب ظاهر هم كه بود، نشانه هايي از زنده بودن روحيه مقاومت در گستره پهناور سياسيون جهان اسلام ديده مي شد.

اما با گذر زمان و غلبه انگيزه هاي دنيايي بر غريزه هاي فطري و الهي، حكام كشورهاي اسلامي در باتلاق رفاه و راحت طلبي و حفظ موقعيت ها و مناصب دنيايي فرو رفتند و تسليم و سازش با دشمن را برگزيدند!

در نشست هاي منطقه اي و بين المللي آن ها، مسألة فلسطين به عنوان مسأله اول جهان اسلام از دستور كارشان خارج شد و چگونگي مقابله با محور مقاومت جاي آن را گرفت!

جريان هاي خائن و سازشكار، همة توان خود را به كار بردند تا بر اساس نسخه صهيونيستي غربي، فرصت هاي تنفس را از آرمان آزادي فلسطين و قدس شريف بگيرند. ثروت هاي هنگفت كشورهاي اسلامي در خدمت اهداف صهيونيست ها قرار گرفت و با پول نفت متعلق به امت اسلامي و به وسيله عناصر فريب خورده اي به نام مسلمانان، خسارت هاي جبران ناپذيري را به منابع و زيرساخت هاي مادي و معنوي سوريه، لبنان، ليبي، افغانستان، يمن و عراق وارد كردند.

به راستي! اگر روز قدس نبود و فرياد آزادي خواهان در سراسر عالم در اين روز طنين انداز نمي شد، در شرايطي كه مدعيان خادم حرمين شريفين و سران كشورهاي اسلامي، ابايي از افشاي ارتباط و همدستي و همداستاني با صهيونيست ها ندارند، بر سر فلسطين و مردم مظلوم آن چه مي آمد؟!

جريان باطل از يك مطلب مهم غافل بوده و هست؛ اراده و سنت حتمي و قطعي خداوند بر رفتني بودن باطل. مي خواستند و مي خواهند نور خداوند را خاموش كنند اما خداوند اراده نموده كه نور خود را پابرجا و كامل نمايد اگر چه كافران و مشركان را خوش نيايد!

روز قدس، يكي از تدابير الهي براي فروزان ماندن انوار الهي اخلاق و ارزش هاي انساني است؛ نوع دوستي، ظلم ستيزي، عدالت خواهي،  حق طلبي و .... روز قدس، تبلور اتحاد و اتفاق مردم و دولتمردان از هر قوم، با هر مذهب، از هر جريان و حزب در دفاع از ارزش هاي انساني است كه ريشه در فطرت الهي انسان دارد. فلسطين، سمبل و نماد مظلوميت و ناديده گرفتن ارزش هاي انساني از سوي گروهي متجاوز وحشي به شمار مي رود. ملت بزرگ ايران اسلامي با تكيه بر معارف آموخته از قرآن و اهل بيت عليهم السلام، دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم را وظيفه و مسئوليتي انساني مي داند؛ فرق نمي كند كه مظلوم مسلمان باشد يا مسيحي يا يهودي و يا ...! در فلسطين باشد يا در لبنان يا در عراق و يمن و يا در افغانستان! مردم مسلمان ايران در روز قدس پیام هاي خود را به گوش جهانيان مي رساند: ما اهل منطق، صلح، آشتي و همزيستي مسالمت آميز هستيم. ما آموخته ايم كه نگاه مان به توانايي هاي بومي باشد. ما دشمن ظالم و ياور مظلومان هستيم. ما همان گونه كه رهبري فرمودند، در پاسداري از اسلام، انقلاب و ارزش هاي اسلامي –ا نقلابي كوتاه نخواهيم آمد. ما آزادي قدس را نه صرفاً يك آرمان بلكه هدفي دست يافتني مي دانيم كه براي رسيدن به آن، از هيچ كوششي فروگذار نخواهيم كرد.

پاسخ ما به تعرض به كشور و امنيت آن سخت و كوبنده خواهد بود. نمونه محدود، پاسخ موشكي به گروه صهيونيستي –تكفيري داعش بود. در كشور ما، مردم از قوميت ها و مذاهب مختلف حضور دارند و بحمدالله در كمال آرامش و امنيت زندگي مي كنند و در زير لواي رهبر فرزانه خود، براي حفظ و حراست از داشته هاي ارزشمند شان تلاش كرده و به زندگي مسالمت آميز خود ادامه مي دهند. در روز قدس، به دنيا خواهيم گفت كه: اگر چه سلايق مختلف و متفاوت در اداره كشور حضور دارند اما در حفظ و حراست از كيان نظام اسلامي، پاسداشت ميراث و حرمت خون شهيدان، اطاعت و پيروي بي چون و چرا از رهبر عزيز و فرزانه انقلاب در همه امور از سند 2030 تا مسائل دفاعي، اقتصاد مقاومتي و ....، همه يك صدا و متحدند. در يك كلمه، روز قدس همه فرياد برخواهند آورد كه: من انقلابي ام!

آري! امسال نيز مردم عزيز ايران اسلامي با حضور گسترده خود در راهپيمايي روز قدس، يك بار ديگر بر عهد و پيمان خود با خداوند براي انجام دادن رسالت هاي انساني و الهي خود تأكيد خواهند نمود. ان شاءالله./۸۷۵/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات